2009-11-07

Hej då hudproblem?

 dödahavet 002
En israelisk försäljningssnubbe med fantasiska försäljningsmetoder överföll mig på Manhattan Mall. Det började som en demonstration för nagelprodukter, men jag var lite skeptiskt. Tillslut så skulle jag iallafall köpa en “nailbuffer “ för $20. Men så visade han det här saltet från döda havet(den vita burken). Som gjorde MIRACLES med mina nariga händer! Rätt dyrt, men ändå.. otroligt!!! SEN visade han en exfolieringsgrej för ansiktet (den svarta burken). Och ja, det slutade med att jag köpte. Båda. OCH fick hela nagelkittet på köpet.
dödahavet 003 dödahavet 004 dödahavet 005
Och jag fick även en naturlig tvål gjord på lera från Döda havet på köpet. Det blev en rätt dyr historia. Men lyxigt. Och faktiskt bra grejer. Ibland får man investera lite i sin stackars utsida.
dödahavet 006
Men hela anledningen till att jag åkte in från början var faktiskt att kirra den här hudvårdsserien, som tydligen kan göra underverk med akne och sånt skit. Så, ja, vi får väl se. “With your scin I would say you will definitely see good results within 3 too 6 weeks” sa säljaren. Ja, det återstår väl att se.. Men men. What’s not to try?//E