2009-11-30

Disney World [5:1] Epcot, round two!

  regn epcot 021 
Vi åkte nån småknasig “Imagination”-tur, helt klart mest för barn.

regn epcot 023
Ballong-i-ballong och växthuset i bakgrunden!
regn epcot 027
Många maffiga julgranar!
regn epcot 029 
Här med följer bilder från The World Showcase! Här är Mexico. En pyramid från utsidan!
regn epcot 030
Så här såg det ut på insidan! Helt fantastiskt mysig. Mellan restaurangborden och pyramiden går en flod där Mexico-båtturen åker förbi.
regn epcot 031 regn epcot 032 regn epcot 033 regn epcot 034
Allt detta är alltså inne i själva pyramiden!
regn epcot 035
Emoi, på en mexikansk toalett :)
regn epcot 038
Ett härligt mexikanskt band spelade på gatan. Alla som jobbar i Mexico kommer också från Mexico! Himlans fint.
regn epcot 041 regn epcot 042
Eftersom jag alltid är den som tar kort blir jag sällan med på kort själv. Därför insisterade E på att ta ett kort på mig framför pyramiden! Bra det!
regn epcot 045
I mitten av The world showcase ligger en sjö med öar i. Ni kan i fjärran se “Eiffeltornet” i “Frankrike”. Den där stora pyramiden är vårt hotell!
regn epcot 044  regn epcot 046 regn epcot 047
Och så plötsligt några steg framåt så hamnade vi i Norge. Där pratade jag svenska med butiksbiträdet och köpte singoalla, ballerina och mariekex. GÖÖTTTIGT! De spelade även schvungig norsk folkis i högtalarna för att skapa rätt stämning! Helt rätt! //E

Fler bilder från de andra länderna i World showcase följer i [5:2] inlägget som kommer inom kort!

2 kommentarer:

Albert The Graaf sa...

jag vill oxå vara där :(

malin sa...

Nu har jag tittat igenom alla bilder & oj vad galet allt är! Sinnes verkligen. Men skoooj! :)