2009-11-24

En liten betraktelse..

.. om Disney World.

För det första: Det är stort! Och då menar jga inte stort utan STORT! Det är liksom ett stort område med motorvägar, hotell och flera olika nöjesparker.
Igår besökte vi "Magic Kingdom", det som man kanske mest tänker på som disney world, med det stora slottet i mitten och massa disneyfigurer som hoppar runt. Det är väldigt fint, och mycket barn i musseöron. En salig blandning mellan hysteri, magi och allmänt kitsch. Men jag gillar't.
Idag har vi varit på "Animal Kingdom" där man kan besöka Africa, Asia, Dinoland och sånt. I Africa kan man åka på Safari och se riktiga djur såsom giraffer, elefanter, noshörningar och lejon. Alla hus och allting ser ut precis som i Afrika så det var väldigt nostalgiskt att vara där. När man sedan steg in i Asien var man plötsligt i Asien, helt knasigt men kul.

Ja, so far kan jag säga att Disney World är mycket mer än jag hade kunnat föreställa mig. Det är liksom både fint och förfärligt. Vad mer kan man säga? Det är Disney, det är USA! :) //E

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Det är alltså inte big, utan HUUUGE?

Låter fantastiskt och fruktansvärt =) dit ska jag åka någon gång...

Carina sa...

åhh va kul!! har du kommit hem eller hur länge blir ni borta? puss