2009-11-26

Thanksgiving

Idag är det då som känt Thanksgiving. Vilket mest yttrar sig att man hälsar varandra "Thanksgiving" och äter en thanksgiving middag. I vårt fall buffé på samma ställe där vi ätit nästan varje kväll. Men himlans göttigt var det ska jag säga.
Med tanke på denna högtid tänker jag nu göra en liten tacksamhetslista, för att påminna mig om vad jag är tacksam över i mitt liv:

  • Min fantastiska föräldrar och mina kära bröder!
  • Min fina man Maximax
  • Alla mina fantastiskt fina vänner!
  • Alla möjligheter jag fått i mitt liv!
  • Att jag är i USA och har en fantastisk värdfamilj och världens sötaste lilla unge att ta hand om.
  • Att jag har utbildning och kunskap!
  • Att jag är frisk och kry!
  • Att jag har pengar i fickan och pengar på banken.
Ja, jösses, det finns mycket mycket mer att vara tacksam över. Men det här får duga för dagen! Puss och kram och happy thanksgiving!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns mycket att vara tacksam för. Borde tänka på det oftare. Jag är så tacksam för att ha träffat dej och får ha dej som vän. KRAM!