2009-11-29

Disney World [3] Epcot, round one

 animal epcot 120
Varje gång man stöter på svenska här känns det värsta knasigt! Men God Jul på dig också, Epcot!
animal epcot 125
England-delen av “the world showcase”.
animal epcot 126 animal epcot 130
Inne i bollen är åkturen Starship Earth, som jag åkte en annan dag men inte denna dagen.
animal epcot 131 animal epcot 133
Måsarna öppnade automatiskt sina näbbar och sa: Mine, mine, mine! Kuligt!
animal epcot 141
“Can you find Nemo?” Yes, det kunde jag!
animal epcot 144
Jag  blev barnsligt förtjust när de stängde in en dykare i ett akvarium :)
animal epcot 145
I båten under “Living with The Land”-turen.
animal epcot 146
Man kan nästan tro att detta är inne i bollen, men så är icke fallet.
animal epcot 147  animal epcot 153
Vi åt lunch i Kina!
animal epcot 157 animal epcot 163
Sen gick vi “Behind the seeds” i växthuset som vi åkte båten igenom innan.
animal epcot 164 animal epcot 166
Hightec växtmetoder utan jord, bra eller bara onaturligt? Jag kan inte bestämma mig…
animal epcot 168
De odlar saker i musseform, här Äggplanta.
animal epcot 170
Räkodlingen var ganska obehehaglig!
animal epcot 171
En gömd Musse! :)
animal epcot 172
Aligator-bebisar. Den odlingen var också obehaglig.

Vill du se resten av bilderna från disney utan att förvirras av alla andra inlägg? Klicka på kategorin Fotografier.

1 kommentar:

Anonym sa...

shit!! det är verkligen madness detta! =O

framförallt alla dessa odlingar.... mycket märkligt..