2009-11-09

Söndag: Svenska kyrkan och marknad

november1 021
Började dagen med lite second breakfast, varmchoklad och blåbärsmuffin. Mums!
november1 022november1 023
Väl framme i NYC skyndade jag mig till Svenska kyrkan, där jag gick på mässa. Det var feting! Snacka om att götta sig i det välbekanta! :) Och så riktigt kaffe med mjöl och kanelbulle!!! Åh! Sen frågade jag kantorn om jag kunde få sitta och spela piano i kyrkan en stund, vilket jag såklart fick. DET var najs! ÅH! Sjöng och spelade tills jag var alldeles matt!
november1 028 
Det var marknad på Madison ave, så där gled jag runt en stund. Det var varmt och solen sken, det kändes som vår. :) Köpte falafel. Det var gott.
november1 033
november1 025november1 026november1 027november1 029
Såg många vita limosar. Där i åkte kanske Blair Waldorf och Chuck Bass…
november1 031 november1 032       
Jag glömde mina solglasögon på tåget (tears) så jag fick lov att köpa nya. Köpte även ett par klara wayfarers, rosa med blommor! Väldigt “Ugly Betty”. Haha! Men söta.

Sen åkte jag hem och så har jag skypat och städat mitt rum. Nu är min härliga helg över och imorgon är det dags att leka igen :) Imorgon kommer även min lilla födelsedagspresent till mig själv, nämligen min TELEFON! Köpte ett rött (såklart!) skal till den idag :) Nu har jag bara 4 dagar kvar som tonåring!!!! Jösses! //E

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Kaffe med mjöl? Jag tänker använda min ultimata fantasi här, och helt (out of the blue) anta att du menar mjölk...

Älskar dina felstavningar - på såväl ängläska som swediska! Wunderbart!

albert the graaf sa...

vad har en svensk kyrka i usa att göra? tycker synd om dig som bara har 4 dagar kvar som tonåring :(

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Fredrik, min värsta språkgranskare! Ge mig en broms :P