2009-11-05

Biblioteket!

Hej vänner! :)

Idag så var det tydligen studiedag på F's skola, vilket vi inte riktigt visste. Förän hon själv sa det i morse och E kollade det på internet. Så jag och F promenerade först till lekparken, lekte där en bra stund, sedan gick vi vidare till bibblan! Äntligen kom jag dit. Ordningen på stället var väl.. sådär. Inte det finaste biblioteket jag varit på i mitt liv liksom, men ändå. Alltid trevligt. Speciellt när man får botanisera i barnböcker! :) Skam på bibliotikarien dock som inte visste att det fanns "original" av Nalle Puh (alltså de som inte är disneyböcker). Hon var nog inte utbildad. Jag ska utbilda henne:

Disneys, total hemska och förlöjligande verision av Nalle Puh:

Originalet av A.A Milne:
Världens finaste historier och världens finaste teckningar. :)


2 kommentarer:

Fredrik sa...

Åh... jag vet inte. Jag gillar nog Disneys Nalle Puh också. Har liksom växt upp med båda två! Jag älskar dem lika mycket - går inte att jämföra, det är som två helt olika karaktärer!

Anonym sa...

så otrooligt fina originalteckningarna är... sån skillnad! Teach 'em yo! ;-)