2009-11-11

Nerbäddad!


bedtime 015, originally uploaded by hiphopcarola.

Jag är fortfarande sjuk. Idag ter det sig mer som att jag känner mig alldeles luftig och bomullsaktig i hela huvudet, halsen är svullen och jag känner mig väldigt trött.
Men det "enda"* jag behöver göra idag är att hämta F från skolan, få i henne lunch och sen stoppa henne i säng. Så ska E komma hem extra tidigt. Så det är lugnt. Jag kommer överleva. Nu måste jag ta en dusch så jag kan visa mig bland folk. Imorgon är jag nog helt frisk, tror ni inte?//E

*Seriöst, blir alltid osäker på när man ska använda "ända" och "enda". Ända menar bakdel och slut? Men enda menas: en enda sak ?

7 kommentarer:

Carina sa...

oj då du också sjuker? hade också sån konstig förkylning och feber. hoppas det blir bättre och ta det lugnt så du inte blir helt nere! krya på dig!! kramkram

Anonym sa...

Din fundering kring enda och ända är rätt! :) puss och kram

Unknown sa...

ja, det stämmer Elin, "enda" = en, unik,enstaka. Ordet ända med "ä" har fler betydelser. Verbet "ända" = ta slut, göra slut på etc. Som adverb, betyder det "helt" som i "ända fram till...", hela vägen, hela tiden. Slutligen, som substantiv betyder det en stump, en avlutning som i garnända t ex, och en bakdel. En enda ända är således en alldeles ensam rumpa hihi

En enda kram ända från Paris (hm, skickar med ett par till!)

Unknown sa...

PS. KRYA PÅ DIG!!! :)

Anonym sa...

hoppas du blir frisk snart. hoppashoppashoppas. vila mycket. drick MYCKET te. se många filmer och titta på fina fotografier, det kan hjälpa. ben&jerry är inte heller fel för en sjukling. prova det! lindas recept på hur man blir frisk.

xx LINDA

Hanna-Karolina sa...

Åw lille. Men du är en champion och kryar snart på dig!

Anonym sa...

Hälsn från din farbror Per i Falun

Grattis Elin inför Din födelsedag imorgon.
Hoppas Du får många paket...

Kramar från Arja & Per