2010-01-29

Whip it!

whip_it_cast_670 1106543_Whip_It whip_it_1 whip_it_42  whip-it3
Kvällens film blev Whip it, med Ellen Page och Drew Barrymore (som directat). Filmen var faktiskt bättre än jag trodde. Roller Derby liksom, det verkade för oseriöst. Men visst, filmen var lite klyshig men på något sätt höll den, enligt mig. Soundtracket var bra men inte så vågat; MGMT, Belle & Sebastian, Kings of Leon.. etc.
Jag känner att denna film och (500) days of Summer hamnar i samma kategori. Vanliga filmer som flirtar (ohämmat) med “indie”*-publiken.
Men det var en såndär film man blev glad av och det tycker jag man får bli. Se den! //E

*) För att undvika missförstånd så vill jag påpeka att med “indie” så syftar jag på independent och inte Indien. Min far missförstod detta länge och undrade varför jag hela tiden refererade musik till indie-pop och indie-rock. Han såg liksom sitarer framför sig.

Inga kommentarer: