2010-01-16

Vårkänslor!


La comunicazione è un volo, originally uploaded by Vins Baratta.

Har precis gått en långpromenad i Cranford. I solsken, varma vindar och vår i hela luften (och hjärtat). Det känns nästan som om det borde vara skadligt för en svensk att få vår i januari. Man blir liksom förvirrad. Som om man legat i koma hela vintern och vaknat upp i april.
Men jag är glad. Helt otroligt glad. Vårkänslor. Det spritter i benen och man känner bara lyckokänslor som växer i bröstet och vill ut ut ut!

Nu när jag fått röra på benen och fått lyssna på Noah and the Whales album "First days of spring" (sjukt passande) så tänker jag duscha, klä på mig lite fina kläder och ta med mig Kafka ut i solen. Har fortfarande inte tagit mig igenom introduktionen på boken, den är sjukt lång. Hej! //E

2 kommentarer:

malin sa...

Men jag vill väl också ha vår. Din lilla lyckost! Jag saaaaknaaaar diiig meeed! Kooooom hiiit nuuu! :)

Anonym sa...

låter underbart! va fin du är Elin och du har fått så långt hår. saknar dig massor. Här i indien börjar det bli varmare igen.. har aldrig varit kallt men nu blir det ännu varmare. Mornana är som bäst när det är lite kyligt och jag får sätta mig i bilen och åka på yoga. perfekt start på dagen. Stor KRAM <3 <3 <3