2010-01-08

The notebooks

notebooks 002 
Jag köpte min första egna moleskin notebook idag. Det måste innebära något stort och viktigt. Jag vet inte vad. Men något.
notebooks 001 
Innan jag tagit av plasten tänkte jag hur hemskt det skulle vara om man tappade bort en viktig anteckningsbok och undrade varför det sällan finns “Om du hittar denna bok…” i anteckningsböcker. Moleskin hörde och uppfyllde min önskning direkt.
notebooks 003 
Jag har massa olika sorters anteckningsböcker lite överallt, alldeles för många. Den här ska jag dock ha med mig överallt i min väska. Alla författare säger att man ALLTID måste ha en anteckningsbok till hands. Jag lyssnar och lyder.
notebooks 004 
Längst bak är en liten ficka där man kan spara små papperslappar, tidningsutriv och andra vikta små saker.
notebooks 005
Den här anteckningsboken köpte jag på MOMA för länge sen, funderade på att ge bort den till någon i julklapp. Men det blev en julklapp till mig själv.
notebooks 006
Köpte den mest för att det stod på svenska på den. Det var ju som ett tecken!
notebooks 007 notebooks 008 notebooks 009
Den boken har jag på nattygsbordet (JA det är så det stavas) och den hör på något sätt ihop med mitt nya mission att jobba på mitt skriveri. Innehåller och kommer att innehålla lite allt möjligt. Poesi. Listor. Citat. Tips. Ord. Ja, allt såntdär.

Anteckningsböcker. Åh. Jag älskar att ha dem. Även om de sällan blir utskrivna. //E

4 kommentarer:

Freppo sa...

Nattduksbord?

Elin Häggberg // Teknifik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin Häggberg // Teknifik sa...

Det finns meningskiljaktigheter kring det hela. Men jag har på något sätt fastnat för nattygsbordet rent skrivmässigt.
Läsning om ämnet: här och här

Nenne sa...

Du kanske skulle anmäla dig till ngn skrivarkurs på ngt college då? Jag tror du behöver lite mer stimulans.:) Jättehärliga anteckningsöcker!!
Kramis