2010-01-08

Bara lite!

gurka06.jpg (640×480)
Det kom bara några centimeter snö, så det var ingen fara. Lilltjejen är i skolan och jag har spenderat morgonen med att sova och sånt. :) Nu gör jag lite frukost. Bland annat klassikern "ostmacka med gurka". T och E är väldigt förvånade över att gurkan är en såpass populär grönsak i Sverige. När jag sa att jag brukade ha det i tacos höjde de båda förvånat på ögonbrynen och när jag förklarade att gurka tillsammans med tomat är de två mest vanliga grönsakerna i Sverige tyckte de att det var mycket intressant. I USA används gurka nästan enkom i grekisk sallad. Vilket inte är något som står på middagsbordet dagligen direkt.
Vanliga grönsaker här är mer majs, ärtor, morötter och broccoli. Kalla grönsaker är inte så poppis i huvud taget.
Nej nog om det. Ikväll ska jag kanske se på Avatar 3D, om det blir av. Nu frukost. Hej! //E

Inga kommentarer: