2010-01-18

Intressant!

Jag har nyligen börjat använda mig av google analytics, himla bra grej måste jag säga. Där kan man inte bara se hur många som varit inne och kikat utan även vilka länder ni kommer ifrån, vilka webläsare ni använder, etc etc. Till exempel så finns det några länder som jag kan förstå är med på listan, såsom Indien, UK, Holland och Frankrike. Men även bubblare som Finland och Polen? Intressant!
Jag kan även se vilka sökord på google som fått folk att poppa in på min hemsida. Och de populäraste var "gratis spotify i mobilen". Ajaj, tänk vad fel det kan bli. Gratis spotify utan invite, JA det kan man hitta här. Och även diverse lovprisningar om hur bra det är att ha spotify i mobilen, men hur man får det gratis kan jag tyvärr inte hjälpa någon med. SORRY! //E

2 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Aha, det fungerar som statcounter alltså, om du har testat det? Kan tänka mig att Google Analytics är bättre förvisso.

Jag får väldigt många besökare från Borlänge och Mexiko. Ett mysterium!

ella sa...

någon googlar "fruktparty" och kommer in på min blogg, VARJE DAG. från samma plats. utanför göteborg. jag förstår inte varför mänskan envisas med att googla först istället för att bara spara min bloggadress. det är jättekonstigt. jag tror att det kanske är min morbror.