2010-01-08

En bra Spotify idé! FIFFIGT ELIN!

Kom precis på en bra lösning på ett problem jag länge haft. Ni vet när man surfar runt på Spotify och kollar in sånna där "band som alla pratar om" eller "band som man känner till men egentligen aldrig riktigt lyssnat på" eller "band som man sett live men aldrig hört på skiva".
Men sen när man klickar in på något annat efter den där första lyssningen så glömmer man bort att gå tillbaka och lyssna igen. Ibland kanske man hittar ett bra band, men några veckor senare har man helt glömt namnet på det!
Hur som haver så kom jag idag på lösningen (någon annan har säkert redan kommit på detta, men vadtusan! Jag kom på det nu. Jag är glad!):

Jag har gjort en spellista vid namn "Artistminnet", där jag helt enkelt lägger in en låt med varje artist som jag av någon anledning vet att jag borde lyssna in mig mer på men alltid glömmer bort när det gäller.
På det sättet slipper jag göra nya spellistor av alla album som jag tänker mig att jag ska lyssna på. För min spellistor-lista är väldigt lång. Tack o hej! //Uppfinnar-Elin
logo-spotify.jpg (40×40)

2 kommentarer:

Freddo sa...

Jag har ett liknande system... har grymt många spellistor - dels de jag gör för BTF, dels en massa genresorterade, och dels ett som heter "Aktuellt". Där kan jag slänga in vilken "skit" som helst, som jag för tillfället vill eller behöver lyssna på. Eller som, i ditt fall, om man scoutar igenom Spottan, och hittar någonting schysst...

Och för övrigt, tack för kommentarerna på meinem blog =)
1. Ang. grädden och glassen: Grädde är gott med kladdkaka, säger du? Sån tur att min glass innehåller kladdkaksaktiga browniebitar (och hallonsylt)! Bohemian Rhaspberry för tusan <3
2. Ang. Erik Grönwalls flickvän: Jag håller med dig till fullo - tycker att det är starkt att kunna ta en sån situation på ett så avslappnat sätt. När jag hörde efter med såna som störde sig på henne, påstår de att hon tydligen gick upp själv - utan att han drog upp henne. Jag vet inte jag... känns mest som att det troligtvis var en klassisk TV4-idé!

malin sa...

Du är smart! Sjukt bra!