2009-12-20

Mina andra inköp!

fyndiga inköp 009 fyndiga inköp 010 fyndiga inköp 011
Jättefint oöppnat magnet-monopoly! Från Salvations Army!
fyndiga inköp 012 fyndiga inköp 014fyndiga inköp 013 fyndiga inköp 015
Två ringar gjorda av skrivmaskinstangenter! E står för Elin och M står för.. ja ni kan ju gissa .. ;) Köpte på en design och vintage marknad!
fyndiga inköp 016
Köpte den här boken för att bli inspirerad inför min kommande skrivsession! När jag stod i hyllan som hette “Writing/Publishing” så började en indisk/amerikansk-komiker (eller det var vad han sa att han var) prata med mig om ditten och datten. I 20 minuter!!! Minst!
Han: “So.. I’m on my way. But hey, do you want to grab a coffee or something?”
Jag: “Eeehh.. nooo.. I have to got to the train.. ehh”
Han: “Okey, yeah sure. But I’ll just take your number and then we can take that coffee another time?”
Och jag blev så nervös så jag gav honom mitt nummer. Huvva. Hoppas han inte hör av sig. Alltså han var trevlig, men han var liksom 30+ år och liksom.. JAG VILL INTE DRICKA KAFFE MED HONOM! Som tur är så är amerikaner väldigt snabba att ta folks nummer, utan att höra av sig. Det är mer en artighets grej. Så det är nog lugnt. ;) //E

5 kommentarer:

ella sa...

så fina grejjer!

Emma sa...

Haha sånt är så hemskt, du skulle ha kört fejknummer-grejen, och gett honom någon annans nummer :)
Väldgt fina saker du köpt!

M-M-M-Maaaalin sa...

M för Maaaaaaliiiiiiiiin? Yeeeeeey! :)

Kajsa sa...

Haha! det där hände mig också i New York, men då var det med en punkig asiat. Jag tackade ja till en kaffe spontant, sen fick jag kringla mig ur det hela. Jag skyllde på regnet och att jag "hade varit på fest dagen innan". Haha. puh.

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Emma: Ja, jag kom på det sekunden efter jag gett tillbaka hans telefon med mitt riktiga nummer i. Man är aldrig så smart när det gäller.

Malin: Njaaaa, men du kan ju få tro det babe! :)

Kajsa: Hahah, ja, jag är så glad att jag lyckades ta mig därifrån. :)