2009-12-19

Dö av tristess?

Okej, jag erkänner. Även om jag längtar till mina två veckor av jullov i Vermont så är jag liiite liite livrädd att jag ska dö av tristess. Även om jag tar med mig alla böcker jag har här och alla mina pyssel/teckna-saker så kommer jag ändå riskera att dö av tristess. MEN nu när jag satt här och "panikade" så smått över detta insåg jag. Men jaaa. Såklart. Jag tar ju med mig datorn (så jag kan kolla på dvder och lyssna på musik) och då kan jag ju SKRIVA. Denna min favoritsysselsättning som jag aldrig lyckas finna tid och ro för. Vad kan vara bättre än att ligga på en stooor säng i en liten stuga på ett berg omgiven av snö, berg och skog och SKRIVA.
Och när jag tröttnar på att skriva kan jag teckna, läsa eller ja, ni fattar.
Puuh. Paniken är borta. Skönt. //E

Inga kommentarer: