2009-12-15

Daglig rapport!

Jag har varit väldigt seg och trött denna måndag. Sådär som måndagar kan vara. Speciellt efter en härligt lugn helg, när man liksom lockat in kroppen i viloläge.
F provade på balett idag. Hon var så söt!! Alltså, ni skulle ha dött. Tro mig. Medan hon balettade tittade jag på gymnastistflickorna som övade i salen utanför. Jössesamalia! Det är liksom något smått sjukt över att se 10-12 åringar göra frivolter och ha värsta musklerna. Ändå kan jag inte låta bli att önska att jag hade kunnat gått på gymnastik när jag var liten. Så jag var sådär vig. Och stark.

Nu på kvällen har jag kollat igenom de julkalenderavsnitten som jag missat. Ätit lite chokladask. Druckigt lite av gårdagens julmust. Ikväll blir det tidigt sova.
Läser förövrigt om "Blonde" (Joyce Carol Oates) just nu. En av böckerna på svenska jag tog med mig. Har läst en tredjedel av den minst sagt tjocka boken på bara några dagar. SÅ SJUKT BRA! Har ni inte läst den, så läs den! Typ. Nu! //E
rosie.jpg (240×300)Bob-Henriques-Marilyn-Monroe-207193.jpg (300×400)

2 kommentarer:

malin sa...

Jag läser den nu faktiskt! :) Jag köpte den för några månader sen & började läsa, men sen pluggade jag och var tvungen att läsa annat. Men nu har jag återupptagit den igen och den är ju så bra! Looove it!

Anton sa...

Måste läsa den i så fall. Har inga bra minnen från Vilda Gröna Ögon..