2009-12-11

Kyliga vindar


, originally uploaded by tdarj.

Idag är det åka-till-Vermont fredag, så jag är ledig. Så jag började med sovmorgon, så skönt. Behövdes kände jag, speciellt eftersom jag varje kväll fastnar med att greja med min mobil. Eftersom jag köpte minneskort igår så använde jag kvällen till att fixa in bilder och musik från datorn och personifiera den så nu känns det så kanonfin som en telefon kan kännas. Hohohohoho.

När jag äntligen kom ur sängen bestämde jag mig för att lyxa, på löningsdag och allt, så jag packade på mig halsduk, mössa, vantar och uggs och traskade till Bagels&Deli i byn. Jösses vad kallt det är. Ni vet skitkalla vindar som blåser, klarblå himmel och solsken. Som en såndär dag på fjället. Härligt. Men kallt. Åt iallafall en bagel med loxspread (laxröra, typ), så gott, och kaffe.

Sen blev det nästa stopp banken. Fick hjälp av en mycket trevlig bankman. Älskar att gå till banken och få sitta ner och få hjälp. Har enbart goda erfarenheter från det faktiskt. Så nu har jag amerikanskt bankkonto och nästa vecka får jag bankkort. Smidigt sa räven.

Nu ska jag slappa lite och sen ta tåget till NYC. Känner mig inte så pepp, pga kylan, att traska runt där så länge. Ska nog bara försöka uppsöka en leksaksaffär, F's julklappar står på att-köpa-listan.

Det ska bli spännande att se om jag har någon mottagning alls i Vermont. Tjingpling! //E

Inga kommentarer: