2009-12-17

Daglig rapport!

Idag började jag dagen med att mysa runt i pippitröja och leggings, så värt. Gjorde lite mer frukost än vanligt och åt den framför de två senaste avsnitten av julkalendern!
Sedan hämtade jag F från skolan och sen har dagen flutit på som dagar gör mest. Vi har lekt Scooby-Doo och lite andra saker. Det är väldigt mycket Scooby-Doo dessa dagar. Jag gjorde även middagen idag, det blev något så fantastifullt som cheese-casadillas (dvs smält ost i mjuka tacoskal), chicken-nuggets och majs. Gick hem hos lilltjejen iallafall. ;) Till efterätt blev det popcorn. Misslyckades totalt med första påsen, blev en stor sotklump i mitten och rykte som tusan ur påsen. Men andra påsen gick galant. Micropopcorn är en konst. Sannerligen. Tacka vet jag kastrullpop!
Vi avslutade kvällen med tre avsnitt...... Scooby-Doo!!! Javisst!
När E tillsist kom hem (föräldrarna har varit på möte resp. julfest idag) så stapplade jag in på mitt rum, la mig på sängen och drog upp datorn i knät. Åtföljdes efter sekunder av lilltjejen. Tillsist så satte jag mig på knä och sa:
"We've had a very fun day today! And I love playing with you. But now I really need som alone time. So how about you give me a hug good night and we see each other tomorrow?"
Hon tittade på mig med smått sorgmodiga ögon med gav mig en mycket mysig kram och gick ut med sin rosa snuttefilt i säkert grepp. :) //E

Scooby-Doo theme song!

2 kommentarer:

Carina sa...

åhh, äntligen kommer jag in på din blogg. har inte kunnat kommit in på blogspot. vet inte varför det ska krångla så för mig.
va gulligt:)det är ju bra att hon tycker om dig iaf:) puss

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Meh, vad tråkig? Ja jag går här och suktar efter en update från din sida :)
JA, det är ju sannerligen bra att hon gör det! :)