2009-12-05

Det blev bio minsann!


Idag när jag och F avslutade en trevlig dag med lek och dans med att titta på Peter Pan trodde jag att kvällen skulle bestå av pizza, TV och sen paketinslagning med julmusik och pepparkakor. En lugn fredagkväll som de brukar vara, alltså. MEN, så blidde det inte! Fick ett sms från min nya vän Isabelle som frågade jag om jag ville hänga med på bio; om 15 minuter! Slängde i mig pizza, kastade mig i bilen, körde till Westfield (grannbyn), gjorde en billist upprörd (han tutade i typ 30 sekunder.. Bra jobbat) och hann köpa popcorn och gå in precis när filmen började i princip!
Filmen för kvällen var "Ninja Assassin", som är gjord av skaparna bakom Matrix tror jag bestämt. Det var en blodig och våldsam historia om att det fortfarande finns och tränas ninjor som superyrkesmördare. En kvinnlig "ferensic researcher" började gräva i det och sen var det igång, som det heter.. Men det var inte så mycket fokus på själva historien som det var på FIGHTING och BLOD! Mycket bloooood! Men det var en helt okej film måste jag säga, grymt snyggt gjord. Även om jag kanske inte är något fan av blooood.

Efter filmen gick vi till starbucks och drack kaffe och pratade och plötsligt var klockan halv tolv och det kändes det som om det var dags att börja dra hemåt! Så kan det gå liksom! :) //E

2 kommentarer:

malin sa...

Åh det är så underbart med människor som bestämmer sig för att ett vanligt "Tuut" inte räcker, utan de vill liksom verkligen visa hur de känner genom att tuta så länge de bara kan. Det är fint. När jag var i stan förut så började några tuta på varandra & de slutade liksom ALDRIG. När man verkligen trodde att de skulle sluta, så bara fortsatte & fortsatte dem. Trodde nästan att det var ett skämt ett tag för att de tutade så länge. Stackars människor! Man kan nog inte vara allt för lycklig om man blir så arg i trafiken att man vill tuta & tuta & tuta bara för att visa hur ARRRG man är!

Hanna-Karolina sa...

Som ett fan av blooooooood och våld så är nog det här något jag borde kolla in. Däremot så gillar jag inte ninjor, inte det minsta faktiskt.
Blir glad att höra om din nya bekantskap! Det är fint att ni kan spontanfika och gå på bio tillsammans!!!