2009-12-22

Baka baka liten kaka

pepparkaka 004 pepparkaka 002
Min fina mamse skickade pepparkaksdeg!! Så idag har jag och F bakat pepparkakor. Det var väldigt kul och hon var mycket glad och engagerad. Dock var jag och ugnen inte vänner, så första plåten blev totalbränd på undersidan. Så jag fick experimentera lite med graderna (här snackar vi gasspis OCH fahrenheit) och tillsist fanns det en drös med ätbara kakor. Som alla gillat hitills, även om jag såklart tycker de smakar lite småskumt och bränt. ;)

Annars har jag verkligen inte speciellt mycket att rapportera från denna dag. Nu ska jag äta en av mina mozartkulor och se på julkalendern! //E

2 kommentarer:

Hanna-Karolina sa...

Fina mamman! Det måste vara spännande att fira jul utan familjen och alla normala traditioner.

malin sa...

Men vilken gullig mamma du har! Åh så fint (: