2009-10-09

Usa och äntligen internet!!!

Wow, shit, hjälp och jösses. Så mycket har hänt de senaste dagarna, ojojoj. Sitter just i detta nu på sängen hos min host family på ett väldigt skraltigt internet som hela tiden hoppar ur!? Jag hoppas det löser sig inom kort! Men jag är så glad att äntligen ha tillgång till internet. På hotellet där jag varit på en mycket utmattande kurs så fick man inte använda det trådlösa nätverket och det fanns datorer som man kunde använda i 5 minuter åt gången men jag hade helt enkelt aldrig tid!

Vet inte riktigt var jag ska börja! Jösses. Jag är USA!!!! Flygresan i måndags gick bra, kollade på film i stort sett hela vägen, man hade sin egna lilla skärm där man fick välja. Jag kollade på Ice age 3, The Hangover och the proposal! Bra sätt att få tiden att gå sannerligen. När vi kom fram så blev vi skjutsade till det stora hotellet, där vi fick en genomgång och ett hotellrum. Jag kan berätta mer om kursen sen och lägga upp lite bilder.

Idag blev jag hämtad av host dad E och barnet jag ska ta hand om, som i bloggen kommer kallas F. Det är en flicka på 3,5 år för dem som inte vet och hon är helt otrolig. Vilken liten solstråle. Så nu har jag börjat installera mig här i mitt sovrum och allt. Ja, det blir nog första rapporten. Skriver mer imorgon för nu är jag trött och ska sova. PUSS OCH KRAM! //Elin

4 kommentarer:

malin sa...

Men åh vad spännande! :) Iiih, är så glad för din skull. Tänk att du är i NY nu, wow. Eller du sover förmodligen, men tänk att du sover i NY! AAH! PUSS

HK sa...

AAAA. Som jag väntat, trånat och längtat efter detta inlägg!!! Skönt att du har internet igen så vi kan återgå till våra vanliga liv (läs jag). Nu sitter jag i hobbis och solen skiner, Karin Lamberg mejar ner syrenhäcken, jag kokar kaffe och äter äpple och ska snart ut och sätta lökar!!! Hörs Snart!

Nenne sa...

Hej lilla gumsan!
Hoppas du sovit gott i nya huset. Du får berätta lite mer om hus och rum o familj när du får tid.Jag är på sjukhuset några dagar för observation. Det visade sig att nya medicinen var dubbelt så hög dos som det skulle vara. Inte konstigt om man känner sig konstig. Längtar till jag får höra mer och även till att pröva skype.
Puss o kram! Mamsen

Anonym sa...

vad glad jag blir att du är framme säker och bra!! låter spännande. kommer följa ALLT du skriver.
PUSS din linda