2009-10-27

regn och prinsessor


Idag regnar det så det är ju lite segt. Inte för att F lider av det speciellt mycket, för hon älskar att vara inne och leka med sina barbies. Det är väl mest jag som gillar när man kommer ut lite också, för jag tycker dessvärre inte att det är LIKA kul att leka med barbies när man gjort det i två timmar! Men vi har även dansat och pysslat, så det är ju bra!
F är lite sjuk idag nämligen, annars hade man ju kunnat pracka på sig regnkläder och traskat ut ändå.

Imorgon hoppas jag på kaffedate på Dunkin Donuts med en av mina tyska vänner, Katha. Så vi får se om det blir av. I helgen ska vi åka upp till Vermont och fira halloween! Det blir mys! F kommer bära en otroligt söt älv-dräkt i lila och glitter. :) Själv kommer jag nog inte klä ut mig, men man vet ju aldrig. Vi får väl helt enkelt se.

Annars så händer inte mycket här idag. Jag börjar själv känna att en förkylning kanske är påväg, inte bra! Hoppas den går över innan den ens har börjat! //E

6 kommentarer:

malin sa...

Jag vill också fira halloween i Vermont! Får man hänka? ;)

Hanna-Karolina sa...

Men du är säkert jätte bra på att leka med barbie! hahahah. Men det låter mysigt ändå, sitta inne och leka, slippa gå ut. Ungefär som jag gör, bara att mina barbies är tegelstenar på 1000 sidor med lagar och författningar eller teorier om teorier.

Anonym sa...

skönt att inte F blir rädd för regnet nu iallafall =)

Hihi! Barbies som är så skoj!

kyssar // Din maxus

Nenne sa...

Usch vad vad jobbigt det låter att leka hela tiden. Flickebarnet måste nog lära sig att leka lite själv....
Hörde att Obama gått ut och pratat om katastrof när det gällde svininfluensan. Har du hört ngt om vaccinering? Undrar om försäkringen täcker sådant?
Vermont o halloween låter som en am film.Kul! Hoppas du slipper bli förkyld. Stor kram! Mams

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Mamma: Ja, men det är sannerligen inte hennes starkaste sida, att leka själv alltså. För som hon själv säger: "If you don't play with me, then I am all alone. I don't like being alone" och detta är när jag sitter bredvid henne när hon leker men inte deltar så aktivt. Men jag får försöka smyga fram det långsamt. ;)

Nej jag har inte hört något om varken katastrofvarningar eller vaccinationer. Jag vet inte om försäkringen täcker, men vi får väl se. Än sålänge är jag frisk. KRAM!

Nenne sa...

Så småningom kanske hon kan få ngn kompis genom förskolan som ni kan träffa och leka med.:)Kram!