2009-10-29

Ingen "sova-middag"-paus för Elin?

E och T har börjat diskutera att skära ner på, alternativt sluta, med F's middagslurer. Vilket säkert är ganska klokt med tanke på att hon faktiskt inte sover riktigt lika länge längre och dessutom inte somnar förrän väldigt sen på kvällen.

Men det är ju väldigt bekvämt för MIG när hon sover sådär länge! För då hinner jag göra lunch till mig själv, prata lite med älsklingen, hålla kontakten med hemvärlden, blogga osv. Men man får väl helt enkelt hitta nya vägar. Om hon ska vara uppe hela dagarna måste jag också bli mer kreativ och hitta fler saker vi kan hitta på både i men framförallt utanför huset.
Biblioteket måste besökas inom kort, kolla om de ha några barnträffar och sånt. Kolla upp om det kanske finns någon sångstund eller något man kan gå på. Se om det finns några roliga museum här i närheten. För när det blir kallt och ruggigt är det inte riktigt ultimat att gå till parken.

Men idag skiner solen och det är säkert 16-17 grader ute. Så när F vaknar från sin nap så drar vi iväg. Det blir najs! Hejsvej //E

1 kommentar:

Hanna-Karolina sa...

Ta med henne till Sveriget och åk pulka. vaknade här om dagen av att folk åkte utanför mitt fönster. Härliga härjedalen!

Men nu är jag i falun och det syns inte ens en mås utanför fönstret längre.