2009-10-19

New York City – på egen hand!

Först åkte jag tåg från Cranford in till Manhattan. Det gick smärtfritt även om jag inte var 100% säker på att jag väntade på rätt tåg ett tag. Men det gjorde jag.
Så jag kom fram till Pen station och då letade jag mig ned i tunnelbanan och åkte med "the A train” (YEES!) till någonstans i närheten av där jag luskat ut att en bra shoppinggata skulle vara. Typ i SOHO. Sen så steg jag av och upp i världen och började traska runt. Det första jag stötte på var Urbanoutfitters, så det var ju sjysst. Köpte en liten grej där, som ni får se imorn typ. Men efter det var jag rätt vilse och hittade inte alls dit jag ville!

Vermont 001 Vermont 003
Tillsist kom jag fram till Washington Square och denna triumfbågen. Parken var FULL av ekorrar. Det var lite spejsigt. Duvor och ekorrar. Jag åt lite från Sverige medhavda tuttifrutti. Jag drack lite vitaminwater. Jag ringde Maxen. Jag studerade min karta och sen gav jag mig iväg, lite mer hoppfull om att jag skulle hitta rätt väg.

Och hör och häpna, jag kom PRECIS dit jag ville. Så jag strosade runt på Forever 21, H&M, Uniqlo, American Apparel, Topshop etc. Jag såg många fina saker. Men det var myyycket folk och hööög musik. Så jag köpte bara en mycket fin klänning på H&M (ironic, huh? :P).
Vermont 006 Vermont 008 Vermont 017 Vermont 018 Vermont 020
Sedan tog jag tunnelbanan tillbaka mot där T’s kontor ligger. Satt och hängde en stund med hot chocolate på Starbuck’s. För det var skiiitkallt. Sen hängde jag lite i detta ghetto-hörn och fotade, för det var precis utanförs kontoret. När T var klar med jobbet så åkte vi den cirkus 4 timmar långa resan till Vermont. Det var trevligt, vi pratade om allt möjligt och tiden gick ändå rätt fort.

Bilder från Vermont (som var FANTASTISKT) kommer imorn! Enjoy! //E

5 kommentarer:

Emma sa...

Härlig dag! Jag vill också till NYC! Ja men H&M är bra, finns inte här tyvärr. Du kommer tröttna på ekorrarna Elin, de är öööööverallt! :)

baltsar sa...

Min grabb låter hälsa att de heter Piff och Puff. Kusinerna heter Paff, Poff och Peff. Kanske är de inte så många, bara väldigt väldigt snabba. Tudor såg nämligen Piff och Puff i alla parker...

Hanna-Karolina sa...

Aaaaa! Sykt! Visste att du skulle klara det, ser fram emot fler upptäktsresor, min alldeles egna lilla columbus!

PUSS

Nenne sa...

Vad duktig du är! NYC alldeles på egen hand. Kul att läsa om dina små äventyr, ser fram emot Vermontnews. åkte ni i 2 bilar upp eller kom E och hämtade er allihop eller..

Anonym sa...

spännande !! vad modigt. och åh, newyorknewyourk.

puss! LInda