2009-10-14

in da skola

Har precis kommit hem från att ha följt med till F's skola och lämnat henne. Hennes pappa är normalt den som skjutsar henne dit och så hämtar jag vid lunchtid ungefär. Det är tre dagar i veckan, så det är ju rätt skönt. Familjen här gör verkligen mitt jobb lätt ;) De ska dessutom försöka hitta en balettklass för F på tisdagar. Vilket innebär att hon har gymnastisk på måndag, balett på tisdag och skola halva dagen ons, tors, fre. Men det är väldigt bra för F att ha lite situationer där hon tvingas integrera med andra människor och framförallt andra barn, för hon har inga syskon och inte några grannar som hon leker med heller och ingen direkt släkt här i närheten. Vilket gör att hon är väldigt blyg inför andra barn. Och vilken treåring vill leka med en nästan 2o årig au pair hela dagarna? ;)

Nu tänkte jag passa på att traska ner till samhället och köpa lite grejer jag behöver, typ nagelborttagningsmedel och lite andra jox. See ya! //E
ps! internet funkar fortfarande inte, så inget skype. :( ds!



3 kommentarer:

Anonym sa...

åh! det låter ju bra. det är superviktigt för barn att umgås med andra barn. mn att umgås med en 20 svensk tjej äör inte heller fel. lite av båda är nog bäst :)

är så häftigt att du är där och jag är här!! USA och UK! wow.
PUSS -- Linda

Sofie sa...

Kul att du har en blogg! Kikar in här lite då och då och det är kul att höra vad du har för dig. Ha det kanon därborta i Amerikatt!

Henric hälsar säkert! :)

/Sofie H

Hanna-Karolina sa...

Jag hade gärna lekt med en 20årig aupair hela dagarna! Gillar att bloggen är på g nu!!! Du verkar ha det bra iallafall. Hursomhaver, du är bra!