2011-12-27

Dagmar

Dagmar håller fast mig i Västerås...

Att stormen Dagmar dragit fram över landet kan knappast ha gått någon förbi. Jag har dock inte lidit nämnvärt av det, förutom en natts mer eller mindre förlorad sömn pga vindens tjut. I går åkte jag och Max och firade hans morfars 85 års-dag. Det gick fint eftersom vi åkte bil.
Jag har ju hört att alla tåg varit inställda och allt men jag trodde inte att det skulle hindra mig från att åka till Falun idag. Men.... Dagmar är en ihållig liten krutgumma som fortsätter att härja och jag kom inte iväg. Men med en snäll svärfars hjälp så kommer jag kunna möta upp mina föräldrar i Köping och ta mig till det sköna Dalarne ändå.

Tji fick du, Dagmar. //E

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att Dagmar själv har tagit sig in på min vind och gått runt där med tunga fotsteg. Åtminstånde drömde jag det..
Hur länge blir du i Falun? Finns kanske tid att mötas upp tänker jag:)är i malung just nu men kommer nog åka tillbaka till blg på onsdag eller torsdag. KRAM Carajina!