2011-12-19

17

Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig.

DSC_0002

Det är en varm morgon i maj, och en ledig fredag. Jag vaknar och är jättepigg kl 7 och tar en liten joggingrunda i naturen som luktar nyutslaget och underbart.
Jag kommer hem, duschar och gör mig lite fin. Sedan dricker jag en kopp te framför datorn, lyssnar på P1 och har fönstret öppet så man hör fågelsången. Mitt rum är nystädat från dagen innan och luktar såpa.

DSC_0030
DSC_0001

Vid 10-11 tiden vaknar Max och vi äter bagels till frukost som vi bakat själva någon dag innan. Vi läser tidningen, löser korsord och dricker kaffe.
home made bagels


hemma 004
DSC_0045

Vi packar en matsäck och möter upp några kompisar. Sen går vi på utflykt i skogen och upp på ett fint berg där vi äter lunch och luktar på skogen. Medan vi går sjunger jag käcka visor som jag lärt mig av mina föräldrar och så tar vi massor med sjukt fina kort.


DSC_0083

På kvällen är det en stor fest med massor med kompisar, champagne, musik och dans. Det är folkmusik-jam, kramar och en alldeles ljummet i luften.
Festen är rolig hela tiden och tillslut blir vi trötta och går hem och sover.

Det skulle vara en ganska perfekt dag. Vi planerar in en sån till våren tycker jag! //E

1 kommentar:

Hanna-Karolina sa...

Åh midsommarhelgen! Så himla fint!