2011-12-11

11

Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.





Framtidsdrömmar alltså. Framtiden är något som jag funderar på väldigt ofta, kanske ibland för ofta. Drömmer om framtiden och oroar mig för framtiden.
Men det jag vet är väl ungefär att jag vill utbilda mig, men inom vad vet jag inte riktigt. Det skulle vara jätteroligt att jobba med radio på ett eller annat sätt, och det skulle vara roligt att skriva.




I framtiden ska jag och Max ha en fransk bulldog och den ska heta Fransson.
Jag vill engagera mig i samhället jag bor i. Politiskt och socialt.


Jag vill bo i ett jättefint hus med Max, kanske i Hälsingland. Där skulle jag ha ett eget bibliotek och ett rum att skriva i och en studio.
Jag vill också ha en hönsgård, grönsaksland och potatisland. Det vore fantastiskt att kunna ställa mat på borden som man odlat själv. I framtiden vill jag vara duktig på att laga mat och baka.

Jag skulle kunna ge er ungefär hundra tusen olika framtidsscenarior som alla skulle vara lika fina. 
Att vi skulle bo i New York eller någon annanstans i världen. Att jag skulle jobba som förskollärare, journalist, producent, författare, eller något helt helt annat. 

Framtiden! Spännande. Varje dag är vi på väg mot den.. ;) //E

(Kommer ej ihåg var bilderna är ifrån, hade dem i min inrednings-mapp på datorn. Om ni vet, uppge gärna i kommentarerna)

Inga kommentarer: