2011-12-05

5

Berätta vem du var för ett år sedan.

1

För ett år sedan hade jag kommit hem från USA och jobbade i december extra på en sportoulet. För ett år sedan anmälde jag mig till en dokumentärfilmskurs på Kulturama. Jag åkte till Stockholm och sökte jobb på ett företag som anordnar korttidsboende för ungdomar med funktionsnedsättning och utvecklingsstörning. Jag fick jobbet och det var ett av de bästa och mest utvecklande jobb jag någonsin haft.
För ett år sedan njöt jag vansinnigt mycket av att fira jul hemma i Sverige, även om jag jobbade hela tiden runt hela julen för att få ihop pengar.
För ett år sedan åkte jag till Tranås för att träffa min fina Max och det var hur mycket snö som helst och jättebra loppisar.
För ett år sedan visste jag nästan ingenting om hur framtiden skulle se ut.
För ett år sedan hade jag ungefär lika långt hår som nu fast lite ljusare.

För ett år sedan hade jag bara drömmar och önskningar om framtiden och om hur det skulle bli. Nu har drömmarna slagit in! Jag och Max kom in på samma skola och jag får hålla på med radio! Hurra! Undrar hur allting kommer vara om ett år? Jag har ingen aning. //E

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jag undrar också hur livet kommer vara om ett år. År går så fort, men det kan hända så sjukt mycket på bara ett år. Så spännande ändå.