2011-12-15

15

Berätta om en av dina favoritböcker.

Bra bok !

Det känns som om jag redan berättat om en hel del av min favoritböcker. Därför tänkte jag berätta om den här boken, som jag precis läst ut, som heter "The perks of being a wallflower" och är skriven av Stephen Chbosky.
Huvudpersonen i boken, Charlie, berättar i brev till någon (dig?) om sitt liv. Hans lärare ger honom en massa amerikanska klassiker att läsa utöver den vanliga engelskaundervisningen. Och Charlie säger att den senaste boken han läst alltid är hans favorit. Lite så känner jag också ibland.

Bra bit ur bra bok!

Boken beskriver en förvirrad och känslig 15-årings första år på high school. Den är väldigt tonårsromantisk och skriven helt i brev-form. Vilket verkligen funkar i den här boken. Man gillar Charlie.

En mycket bra bok. En av mina favoritböcker, eller iallafall den senaste boken jag läst. //E

Inga kommentarer: