2011-08-11

Hopp om mänskligheten


secrets, originally uploaded by alexis mire.

I dessa dagar är det lätt att tappa hoppet om mänskligheten. Tragedin i Norge, svälten i Afrika, upploppen i England, finanskris etc etc.
Men idag har jag upplevt så sjukt många fina saker som gjort mig alldeles lycklig och som verkligen visat på det fina med människor här i världen.
Först hade jag en jättefin dag på mitt jättefina jobb. En massa fina moments som gjorde mig alldeles lycklig och tårögd.
Sen på bussen hem satt jag bakom en ung tonårskille som hämtat sin lillasyster från fritids och han var så söt mot henne att jag bara satt och log hela vägen. Främlingar pratade med varandra, föräldrar busade med sina barn. Det var som en film! Fina grejer!//E

2 kommentarer:

Sofie sa...

Ja, visst är det skönt när sånt där kommer fram, så man blir påminnd om att det faktiskt finns godhet och fina människor i världen? Det behöver man verkligen se och höra ibland! För det finns det ju också gott om :)

Emma sa...

Ojojoj vad jag har missat! Men nu har jag läst ikapp mig lite och du verkar ha haft fullt upp liksom jag! Såå spännande med Bollnäs, det kommer bli fint det :) Synd att vi inte hann ses på Grönan! Och jag älskar, älskar bilden och citatet från Rasmus på luffen!