Visar inlägg med etikett Hennings hälsa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hennings hälsa. Visa alla inlägg

2012-04-16

Springa.. typ

Bokrea

Jag har gjort en peppig spotify-lista som heter spring-listan, vilket både är en ordvits (det är ju vår, alltså "spring", get it? Get it?) och också lite härligt hoppfullt då jag inte riktigt springer utan snarare power walkar (coolare än att gå) och joggar lite lätt när jag får feeling. Men målet är att orka springa 4 km utan att börja gå.

Använder förövrigt appen "RunKeeper" på ifånen. En rätt händig liten app som mäter hur långt man springer (eeh.. menar power walkar), hur länge man springer (shhh..) och vilken medelhastighet man håller. Sen kan man skriva en liten kommentar på sin runda och spara, så ser man vad man åstadkommer och hur man utvecklas. //E

2011-11-19

Bästa sporten!

BjTräna träna.

En himla bra grej är att vi spelar badminton flera gånger i veckan. Minst tre är bra, men gärna varje dag om det går. Det är så bra när man hittar en fysisk aktivitet som man tycker är så rolig att man kan göra den några timmar i sträck. Bra greeeeej. //E

2011-02-27

Plus-minus-noll-metoden

Min jobbhelg är avklarad och när jag landat hemma så velade jag fram och tillbaka om jag skulle passa på att åka iväg på friskis med tanke på att få tillfällen kommer ges den här veckan som kommer. Tillsist bestämde jag mig för att INTE åka och då kände jag direkt att jag absolut borde åka så då åkte jag. Iförd mina nya träningstights! LOVE IT. (Köpa träningskläder.. oooh.. livsfarligt... vill köpa mer mer mer nu). Jag hamnade således på ett GRYMT medelpass. Tyvärr var ledaren en inhoppare som vanligtvis leder ute i Farsta. ATTANS. Det passet var verkligen så himla bra. Tänkte skriva "himla" med versaler men kände att jag redan överanvänt den lilla effekten.
Efter träningen köpte jag en såndär pappskål med lösgodis. Jag går ju efter plus-minus-noll-metoden! ;) Nu är jag dock så trött så det snurrar i huvudet. Vet inte varför jag då väljer att blogga istället för att sova? Jösses. //E

2011-02-18

Dansa och jobba

onions and applestekulor
foton av mig

Igår var en riktig slapparedag. Även om jag lagade lunch till Linda, städade lite och gick på fotografiska på kvällen med fina Malin. Så helt hopplöst var det faktiskt inte.
I eftermiddag/kväll/natt och imorgon ska jag jobba! Yieeey! Äntligen! Jag bokade ett Danspass på friskis av ren impuls så nu ska jag iväg och träna lite också. Man måste ju försöka utnyttja kortet som man betalat så dyrt för. Hej! //E

2011-02-07

Monday


, originally uploaded by Brenna Percy.
Idag åkte jag till Fridhemsplan och köpte två LP-skivor på myrornas. Killen i kassan försökte rippa mig på 40 spänn, men det kom han inte undan med. Däremot blev jag rippad av en kille som "blivit bestulen på sin plånbok och skulle till Västerås". Han kanske ljög och var sjukt nöjd med att lura någon naiv och hjälpsam person som jag. Men jag vet inte, vill inte gå runt och vara misstänksam mot folk som ber mig om hjälp. Så jag gav honom pengar. Det är en förlust jag kan ta. Han sa att han skulle betala tillbaka.. vi får väl se.

Senare, efter lite spontanhäng med Fredrik, fixande av lånekort och ekologiskt fika så åkte jag till Friskis och köpte ett säsongskort.
Jag och HKLS svettade iväg på Afro dans. Hjälp, min kondition är så ickebefintlig. Men det ska det bli ändring på. //E

2010-05-27

När det är nittio grader fahrenheit


, originally uploaded by Daniel cas.

Idag har det varit över trettio grader varmt, strålande sol och vindstilla. Så varmt så man inte kan vara ute nästan alls utan att förgås. (Ungefär som igår med andra ord, fast värre).
Förövrigt kan jag meddela att det varit en dålig dag för Hennings hälsa: fattiga riddare med smör och sirap till frulle (dryck: varm choklad), 2,5 grilled cheese till lunch (dryck: flädersaft). Middagen var helt okej nyttig men nu sitter jag här och äter marabou och ahlgrens bilar. Men det är himlans gott, det är det! :) /E

2010-04-29

En hälsning om Hennings hälsa

Power walk imorse [CHECK]
Nyttiga matval [Om man räknar bort belöningsm&msen.. cheee..ck]

Klappar mig själv uppmuntrande i ryggen. //E

2010-04-24

Hitills!

Jag vaknade tre gånger imorse, klockan halv sju, klockan halv åtta och klockan halv nio. :) Tillsist gick jag upp och satte på mig träningskläder, uggs och solbrillor (som en äkta New Jersey bo) och åkte till mataffären och handlade lite hårgrejs, lite mat och lite sådär. Sen åkte jag hem och gav mig ut på en prommis, men jag fick brutal håll (kanske för att jag höll mobilen i handen?) så det blev en lite kortare variant än vanligt.
Nu har jag duschat och håller på och gör mig iordning så jag kan ta mig in till NYC någon gång! Vi hörs! Tjing! //E

2010-04-22

Morgonhumör



Jag har nyss vaknat och ligger och tittar på den blå himlen genom persiennerna. Jag har "surfat i mobilen" de senaste minuterna. Det är behändigt att slippa slå igång datorn faktiskt. Funderar på en powerprommis. Har laddat upp med Florence + The Machine offline på Spotify. Är nog redo. Fast jag är lite trött. Lite opepp. Just därför är nog lite solsken och d-vitamin en god idé. Tjing//E

2010-04-16

Morning yoga

Morning-Yoga_large.jpg (400×264)
Jag ansåg att det var lite för regnigt för en promenad, faktiskt. Men istället har jag genomfört 10 minuters morgonyoga, med youtube-lärare. Väldigt effektivt. Ska försöka bygga upp en egen liten morgonyoga rutin tänkte jag. Kanske lägger upp en egen liten youtubefilm på det hela när den är klar, vem vet? :) Nu blir det havregrynsgröt. Tjing! //E

2010-04-15

Varnar känsliga läsare!

Imorse så skulle jag då börja med mitt nya liv genom att äta mina vitaminer. Först svalde jag min vitamintablett mitt i frukosten och det gick jättefint utan problem. När jag ätit upp frukosten så skulle jag äta min omega 3 tablett, jag köpte en sort som är som små vingummi godisar för bara tanken på att svälja olja eller nått sånt äckligt var bara.. för äckligt. Men det var ett misstag, att tro att något äckligt kan bli godis. "Just a spoon full of sugar makes the medicin go down..." Mary Poppins, you're WRONG!
Direkt jag började tugga på godisen mådde jag illa. Jag svalde och svalde ner med lite apelsinjuice men kände mig direkt illamående. En minut senare kräktes jag. KUL! Huuuääh. Aldrig mer. Men så snart jag kräkts klart mådde jag hur bra som helst igen. Knasigt. Äckligt. Dumt. Nej. Aldrig mer! //E

Kusin vitamin


Åkte en vända till "the drug store" och köpte multivitamin och omega 3! Alltså, det fanns en heeeel hylla full och det var inte lätt att veta vad man skulle köra på. Men jag läste och valde med omsorg så jag hoppas jag överlever, och att det faktiskt har någon form av positiv effekt helst! :) Hittade även den PERFEKTA rödrosa nyansen på nagellack som jag ville ha. Aaah... tillfredsställelsen! Får se om jag orkar mig upp klockan sex för en prommis imorgon? //E

2010-04-14

Hälsopepp rapport

bokklubb 016 bokklubb 017
Först tänkte jag ju att jag skulle gå ut och gå igår klockan sex på morgonen. Vad tänkte jag med? För det första så var det ju fortfarande mörkt ute, för det andra så var det dåligt väder och för det tredje så var det i allmänhet mycket bättre att köra igång idag. Så jag skippade igår och körde igång idag istället.
Började med att ta en powerwalk innan frukost. Dagens gåmusik blev “Begin to hope”-albumet med Regina Spektor och det var ett grymt val. Passade väldigt bra ihop med vårsolen.
Var mest sugen på pannkakor och varm choklad till frukost, men sen tänkte jag att det får vara mer en helg frukost och gjorde omelett och grönt te istället. Det var ju grymt gott det med! Så än så länge går det ganska bra! //E
Ps! En ny kategori är född: Hennings hälsa. För om jag bloggar om det så kan jag kanske hålla i det också. Ds!