Visar inlägg med etikett Julkalender-10. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Julkalender-10. Visa alla inlägg

2010-12-24

Photobucket
Den 24/12-2010


Tjugofjärde december - Julegran

GOD JUL alla kära vänner!! Jag har haft en fantastiskt fin julafton med familjen och allt har varit precis så mysigt som man någonsin kunnat önska. Eftersom det är julafton och sista luckan i julkalendern så smällde jag till med två bilder från vår julegran. Nu ska jag spana sista avsnittet i Gyllene Knorren och sedan sova. Julotta imorgon klockan sju! Jisses! //E

2010-12-23

Photobucket
Den 23/12-2010

Tjugotredje december - Pappas hemgjorda julkrubba!

Pappa tyckte att jag skulle ta ett kort på vår julkrubba till dagens lucka i julkalendern, och det var en bra idé tycker jag. Det är Petter som snickrat stallet, när han var liten. FAST i år har pappa visst frångått sin forna tradition att INTE lägga i Jesusbarnet förrän på juldagens morgon och att inte ställa dit de tre vise männen förrän på Trettondagen. Intressant....

2010-12-22

Photobucket
Den 22/12-2010

Tjugoandra december - Fix, julklappar och familjemys med Astrid!
Photobucket
Den 21/12-2010

Tjugoförsta december - Vi träffas nu i himmelen
Photobucket
Den 20/12-2010

Tjugonde december - Mormors gamla gungstol

2010-12-19

Photobucket
19/12-2010

Nittonde december - Pyjamasbyxor

Jag börjar känna mig lite slutkörd, det är väl vuxenlivets ok som tillsist på riktigt fallit på mina axlar. Man måste ha jobb, man måste ha pengar, man måste ha bostad. Osv. Imorgon ska vi åka till dalarna för på tisdag är mormors begravning. //E

2010-12-18

Photobucket
Den 18/12-2010

Artonde december - Kom hem till Mozartkulebak.

Jag har insett att det kommer bli omöjligt att upprätthålla julkalendern när jag nästa vecka ska åka till Rättvik på begravning. Men men, det blir vad det blir.
Kom precis hem från Stockholm och försöker känna lite helg och julefrid. Mamma och pappa bakar och rullar köttbullar och jag måste säga att det VERKLIGEN hjälper för att sätta igång lite julkänslor. //E

2010-12-17

Photobucket
Den 17/12-2010

Sjuttonde december - Baglady

Ja, det är ett evigt packande, uppackande och släpande på väskor i mitt liv just nu. Nu ska jag skynda iväg till jobbet och sen direkt från jobbet till tåget till Stockholm och så hem igen imorn. Hejpa hejpa!! //E

PS! Vill också passa på att hälsa GRATTIS till världens bästa HKLS som fyller 21 år idag! Hurraaa!! DS!

2010-12-16

Photobucket
Den 16/12-2010

Sextonde december - Kollektivtrafiken funkar sådär..

2010-12-15

Photobucket
Den 15/12-2010

Femtonde december - Frusna änder i en å i Tranås

I made a promise, Mr Frodo, a promise! Nej men jag lovade ju en riktig bild idag, och se här se här. En ögonblicksbild från moder natur. Liv och rörelse. Sannerligen. //E

2010-12-14

Photobucket
Den 14/12-2010

Fjortonde december - photocabine.

Känner mig lite tråkig som kör en sånhär bild i julkalendern, lite lat liksom. Men jag är i Tranås och batteriet är slut i kameran. Imorgon! DÅ blir det en riktig bild. Lovar! //E

2010-12-13

Photobucket
Den 13/12-2010

Trettonde december - Peace!

2010-12-12

Photobucket
Den 12/12-2011

Tolfte december - Tredje advent

2010-12-11

Photobucket
Den 11/12-2010


Den elfte december - Snön vräker ner, tiddelipom!

2010-12-10

Photobucket
Den 10/12-2010

Tionde december - Fiolfamilj på vägg

Jag har jobbat hela dagen och avslutat dagen med fredagsmys med familjen, tittade till och med en liten stund på IDOL.... suck. Sakerna man tvingas genomlida för att få lite kvalitetstid med sin familj. Nu blir det senaste julkalendern och lite mousserande vitt vin. Sen sängen, imorgon blir det jobbajobba igen. //E

2010-12-09

Photobucket
Den 9/12-2010

Nionde december - Pappa spelar "Blowing in the wind" framför pianot.

Känner att nivån på julkalendern varit pinsamt låg nu när jag varit borta, men vad göra, mobiluppladdningarna blir ju som de blir.. eh. Men jag har inte missat någon dag än så länge! Bra gjort mig! //E

2010-12-08

Photobucket
Den 8/12-2010

Åttonde december - På tidiga tåget hem från Stockholm

Jag är dödens trött, detta har varit en mycket lång dag.
STORT grattis till Fredrik som vann gårdagens gissa-tävling! Undrar just vilket spännande pris du ska vinna, Freddie-boy? Det blir något bra, det känner jag på mig!

Berättar mer om allt fantastiskt i Stockholm imorgon. //E

2010-12-07

Hej Hennings julkalender (mobilstil+TÄVLING)



Den 7/12-2010

Sjunde december - Jag är fortfarande i Stockholm! Jag har förflyttat mig till min kära Linda och det vankas mat, prat och massa mys!

TÄVLING: Utanför vilken tunnelbanestation är dagens bild tagen? Första person som gissar rätt i kommentarerna vinner jättehemligt pris!! //E

2010-12-06

Hej Hennings Julkalender (från mobilen)



Den 6/12-2010

Sonia Rykiel ränderna är på idag! Jag har varit på en mycket lyckad jobbintervju och ikväll blir det Tallest man on earth! //E

2010-12-05

Hej Hennings Julkalendern! (mobil edition)

Den 5/12-2010
Hinner precis lägga upp en bild! En bild från igår föreställandes Olles band!
Published with Blogger-droid v1.6.5