Solen skiner över Bollnäs och som sig bör under sista veckan så sitter man hellre på gräset och pratar än att sitta inne och göra... något annat. MEN vi har dock gjort färdigt vår fantastiska radioteater!!! Den heter "Solen går upp varje dag.. vad skulle den annars göra?" och är baserad och inspirerad av serier av Nina Hemmingsson och Sara Granér. Premiären är imorgon i Hela Bollnäs mellan 14-16, antagligen mot sista timmen, närmare klockan 15. Givetvis kommer vi lägga ut den på nätet efter sändning. //E
Visar inlägg med etikett Beklädnader. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Beklädnader. Visa alla inlägg
2012-05-22
Maj maj, what a lovely time
Solen skiner över Bollnäs och som sig bör under sista veckan så sitter man hellre på gräset och pratar än att sitta inne och göra... något annat. MEN vi har dock gjort färdigt vår fantastiska radioteater!!! Den heter "Solen går upp varje dag.. vad skulle den annars göra?" och är baserad och inspirerad av serier av Nina Hemmingsson och Sara Granér. Premiären är imorgon i Hela Bollnäs mellan 14-16, antagligen mot sista timmen, närmare klockan 15. Givetvis kommer vi lägga ut den på nätet efter sändning. //E
Kategori
Beklädnader,
Radio,
Vardagligheter
2012-02-06
Jag är klar
Nu känner jag mig klar för dagen. Jag har sänt mitt program och jag har fixat ett nyhetsinslag till i morgon. Nu känner mig bara... slut. Orkar inte uppbringa något mer. Jag tänker spela badminton och sen titta på ett eller två avsnitt Game of Thrones. Hoppas ni överlevt er måndag! //E
Kategori
Beklädnader,
Vardagligheter
2012-01-15
Maffia/Un soir noir
Igår var det stor skolfest med maffia/noir-tema. Det var en mycket välartad tillställning. Jag drack gin och tonic och gick runt och såg allmänt farlig ut. De pågick gambling och vapen och ja, det var helt enkelt en mycket trevlig kväll.
Jag försökte mig på någon form av 20-tals inspirerad sminkning, tyckte det blev ganska bra ändå. Nu är det snart dags för helg-badminton och sen blir det slapparkväll. Välbehövligt. //E
Kategori
Beklädnader,
Vardagligheter
2011-12-27
Dagmar
Att stormen Dagmar dragit fram över landet kan knappast ha gått någon förbi. Jag har dock inte lidit nämnvärt av det, förutom en natts mer eller mindre förlorad sömn pga vindens tjut. I går åkte jag och Max och firade hans morfars 85 års-dag. Det gick fint eftersom vi åkte bil.
Jag har ju hört att alla tåg varit inställda och allt men jag trodde inte att det skulle hindra mig från att åka till Falun idag. Men.... Dagmar är en ihållig liten krutgumma som fortsätter att härja och jag kom inte iväg. Men med en snäll svärfars hjälp så kommer jag kunna möta upp mina föräldrar i Köping och ta mig till det sköna Dalarne ändå.
Tji fick du, Dagmar. //E
Kategori
Beklädnader,
Vardagligheter
2011-12-22
Ny nyr frisyr
I går besökte jag frisörensören. Det var min kära moder som gav mig ett klipp i förtidig julklapp. Det var jättelängesen jag var hos en frisör så det var kul!
Såhär såg jag ut innan jag hade klippt mig:

Såhär såg jag ut när jag kom hem, och frisören (som vanligt) plattat mitt hår till oigenkännlighet:

Och såhär ser jag ut nu när jag har fixat mitt hår som det brukar fixas, nämligen inget alls:




Det känns himla bra och kul med ny frisyr och ny färg. Hej å hå! //E
Såhär såg jag ut innan jag hade klippt mig:
Såhär såg jag ut när jag kom hem, och frisören (som vanligt) plattat mitt hår till oigenkännlighet:
Och såhär ser jag ut nu när jag har fixat mitt hår som det brukar fixas, nämligen inget alls:
Det känns himla bra och kul med ny frisyr och ny färg. Hej å hå! //E
Kategori
Beklädnader,
Fotografier,
Vardagligheter
2011-12-04
Återvändarnas stora fest
Igår var det stor återvändarfest här på skolan. Då alla som gick här förra året kommer tillbaka och festar loss. Det var en magnifikt program som började med pingisturnering, tipspromenad och fika. Otroligt nog så kom jag till semifinal i pingisturneringen! Vem vann? Jo det gjorde Max. :)
På kvällen klädde alla upp sig och så var det finmiddag i Baldursalen med bordsplacering, god mat, live-musik och dans. Helt fantastiskt var det, bara trevligt hela tiden och aldrig tråkigt. Det var jättekul att se alla uppklädda eftersom man inte direkt går runt och är jättepiffig när man går här. Snarare tvärt om. Jag hade på mig det ni ser ovan och hade till och med lockat håret!
När finmiddagen och dansen var slut så fortsatte festen nere i "Markan" (ett festrum i källaren till ett av husen). Där blev det musik av något hårdare kaliber och moshpit och massa dans.
Måste dock säga att det var riktigt bra med sväng och häng i From-Olle, folkmusikarnas rum, där det var jam och spontandans.
Det blev en lång sovmorgon idag och när jag vaknade sken solen in genom fönstret och jag slog på radions julkalender. Sedan så har vi hjälpt till med städningen, så nu är man lite trött och slut. Snart ska vi pallra oss till Willy's och köpa lite adventsgott och gotta ner oss framför datorn och någon bra serie.
Glad andra advent ! //E
Kategori
Beklädnader,
Fotografier,
Vardagligheter
2011-11-18
Födelsedagsstrumporna på!
De här superfina knästrumporna med kurbits fick jag av mamma och pappa i födelsedagspresent. Idag är det premiär! :) Jag (hjärta) hemslöjden i Rättvik. //E
Kategori
Beklädnader
2011-11-13
Jag klädde väl ut mig då
Igår var det en något försenad halloween-fest här på skolan. Jag och Max hade inte alls planerat några utklädnader, så det blev till att improvisera. Kan ni se vad vi är?
Jo, jag är ju Lilla My (tack H-K för hjälpen med håret och sminket!) och Max är "en cowboy utklädd till indian som är en present till indianerna" (avancerat värre) (Tack H-K och FLL för rosetten).
Den magnifika knuten.
En cool bild. (Här kan ni skymta den gigantiska rosetten)
Det var en jätterolig fest, folk var utklädda och dansade. Glädje och folkhögskolefröjd i himlens höjd. //E
Kategori
Beklädnader,
Fotografier
2011-11-12
Gryffindor
Jag gjorde inga storslagna second hand fynd i NYC denna gång. Men jag kirrade den här fina stickade tröjan på Beacon's closet. Tyckte den såg ut som en Gryffindor-tröja. Vilket INTE är fy skam!!
Jag gillar den! //E
Kategori
Beklädnader
2011-10-19
2011-10-11
Höstklädd
Det är inte riktigt minusgrader än men det är nära nu. Jag har börjat frysa mest hela tiden och har därför idag dragit till med full höstmundering. Myselipyseli. //E
Kategori
Beklädnader
2011-09-28
Väskfyndet från Falun
I helgen när jag kutade in på Myrorna för att hitta (och hittade) en liten jacka till bröllopet hittade jag även den här väskan. Den var så fin att jag inte kunde lämna den där på kroken. Hade ju fått både lön och CSN för fasen, man får passa på. :) Det finaste med den är det stora spännet, de olika små facken och det fina, vaderade (!) innerfodret som är randigt. //E
Kategori
Beklädnader,
Fotografier
2011-09-22
Höstskorna
Mina svarta docs är så himla bra på hösten. Snygga, sköna, lagom varma och man slipper knyta för det är kedjor på sidorna. Har på mig dem varje dag just nu, passar på liksom. Nu ska jag ner på stan och leta efter bröllopsattiraljer! Vänner vigs i veckoslutet viktigt välja vördnadsfulla västar. Eller nej, jag ska inte ha väst. Men något annat. Så nu: shopping time. //E
Kategori
Beklädnader
2011-09-19
Stormig måndag
Det blåser och regnar idag. En riktig höststorm. Supermysigt, tycker jag. Det är ju det här som är det bästa med hösten. Sitta inne och kura och mysa när det är ruggigt ute.
Idag lär vi oss dataprogrammet som vi ska använda för att göra radioprogram (samma som SR använder, WHAT UP!!) och det känns peppepeppppepep. Ikväll är det finalen i Maestro, lite sorgligt att det redan är slut. Förövrigt är jag inne i supercreativemode just nu och det känns kanonkul, 5/5 toasters!! //E
Kategori
Beklädnader,
Vardagligheter
2011-09-17
Godmorgon!
Det är en supersolig lördagmorgon och idag åker jag och Max till Söderhamn och hänger med HKLS och FLL! Ajdö! //E
Kategori
Beklädnader,
Vardagligheter
2011-09-15
Dansa hambo
I slutet på dagens program gick jag ut och provade ett av konstverken som just nu visas på Brotorget i Bollnäs. Det är hambosteg. Som jag försökte följa. Spexigt värre. ;) Fyra nyanser av blått var tydligen grejen klädmässigt idag. //E
Kategori
Beklädnader,
Fotografier
2010-10-02
Packa ner ett år i två resväskor
Jag packar och rensar. Jag slänger och svänger (till musiken). Jag tittar, jag tänker, jag tröttnar. Jag har på mig min nya, ytterst pastelliga, seckisklänning som jag köpte förra helgen i New York. Än så länge går det ganska bra måste jag säga. Men vi får väl se mot slutet av helgen hur det ligger till.. ;) //E
Kategori
Au pair,
Beklädnader,
Fotografier,
Vardagligheter
2010-09-16
Godmorgon!
Nu åker jag och äter avskedsfrukost med Isabel. Imorgon är det fredag! Tänk att även denna vecka lyckats gå fort! //E
Kategori
Beklädnader,
Fotografier
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)