Visar inlägg med etikett Elin gillar detta. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Elin gillar detta. Visa alla inlägg

2012-06-11

Herr och Fru Forell

Nu tar jag bruden och sticker!Makarna Forell!

Så var det över! H-K fick sin FLL och vice versa och nu är dom gifta, Herr och Fru Forell. Det blev en helt fantastisk dag med en vacker vigsel i Sundborns kyrka, händelserik action-fotografering på världens vackraste äng med massor av färgglada ballonger, middag och galant efterföljande fest på Sundbordsgården med gulddjur, blommor, fantastisk mat, vild dans, körsbärsdrinkar och allt som hör ett bröllop till.
Jag hade den stora äran att vara brudtärna och toastmadame och höll i somliga trådar för att få kalaset att segla fram i stadig takt.
Nu ser jag fram emot att få se filmen och fotografierna och låta helgens händelser landa i sinnet. //E

2012-06-04

I'll keep it with mine

MorgonBröllop

I helgen så har vi då varit hela vägen ner till Skåne på bröllop för fantastiska paret Tanne och Amanda. Jag träffade dom (och dom träffade varandra) för första gången på mitt konfaläger 2004, och nu är dom GIFTA. Fantastiskt!
På morgonen vaknade vi av åskan skakade hela huset, regnet öste ner och det haglade också ett tag. Det såg hopplöst ut för fint väder. MEN en halvtimme innan vigseln sprack det upp och så blev det solsken. Inte för att sol är det viktigaste på ett bröllop, men hade det inte varit fint väder hade vi inte kunnat skåla i champagne i det fina naturreservatet som ni ser på bilde på det lyckliga paret ovan.
En helt underbar dag och kväll blev det som slutade med svettig dans till massor med bra musik till småtimmarna. Nu är bröllopssäsongen igång, nästa vecka.... då smäller det i Sundborn! //E

2012-04-30

Att lura en blivande brud!

DSC_0005

I lördags var det dags! Det stora hemlighetsmakeriet som pågått i flera veckor fick sitt slut när vi drog igång möhippan för Hanna-Karolina.
Möhippan började med en minutiöst planerad skattjakt med 8 hemliga brev, 3 nycklar, kommunistiskt tal, bamseplåster, Selma Lagerlöf, Live-blogg och massa annat spännande. H-K blev SÅ lurad för hennes blivande brudgums svensexa var nämligen samma dag, så hon var så koncentrerad på det och på att han skulle bli lurad, sen så plötsligt, innan hon visste ordet av, så var hon själv indragen i en hippa utan dess like.

DSC_0008DSC_0009DSC_0010

Sista steget i skattjakten var att hon hittade fram till vår inomhuspicknick där vi dukat fram massa gott på golvet och dekorerad med vimplar och massamassa ballonger.

DSC_0023DSC_0022

Så här fin och förvånad var festföremålet.

MålaMåla

Sen så fick hon, tillsammans med oss, skapa en tavla som skulle symbolisera hennes övergång från HKLS till Fru Forell. Mycket vackert blev det.

Sen fortsatte dagen. Vi åkte hem till Hannas underbara lägenhet och drack kaffe och sen kom Kajsa, en make-up-artist, som gjorde H-K extra vacker till kvällen, som vi spenderade på Rådis. Det är ett café bevarat från 50-talet där vi hade middag, vin, lekar och musik. Underbart kul var det!

DSC_0024DSC_0035

Jag var inte den som tog flest kort, så det här var slutet på mina bilder. Men massor med film och bilder kommer finnas för Hanna att titta på och minnas denna dag!

I slutet på natten, på krogen i Söderhamn, sa Hanna till mig med gråten i halsen:
  "Det här är den BÄSTA möhippan jag NÅGONSIN har fått"
Det är bra, för det är den enda du får, gumman. ;)

Nu längtar vi till BRÖLLOPET! //E

2012-04-15

Man kan alltid drömma

Jag är just nu lite smått besatt av tanken på att vi i höst tänker skaffa en egen lägenhet. Även om våra möjligheter såklart kommer vara begränsade när det kommer till inredning, eftersom det bara är ett år som vi ska bo där osv, så kan jag inte låta bli att fundera på hur jag skulle vilja att vårt framtida hem ska se ut. På pinterest har jag en board som heter "HOME"där jag sparar bilder på fin inredning för framtida inspiration. Här nedan några godbitar. Jag har märkt att jag gillar mycket färg i kombination med gamla möbler och mycket personlighet. Välkomna hem till oss, i framtiden. :) //E











Source: flickr.com via Elin on Pinterest

2012-04-11

Caine's Arcade

Det här inlägget på Annikas blogg gjorde mig så oerhört glad! En fantastisk liten dokumentärfilm om en liten pojke med stor uppfinningsrikedom och fantasi. Barn är så fantastiska, internet är fantastiskt och människor är fantastiska! Typiskt bra film som får en att bli solskensglad på en gråtrist dag som denna.
Gå in på Annikas blogg och se filmen, det tar inte mer än 10 minuter men glädjen räcker desto längre. //E

2012-02-27

Kolla vad fint!



Det här inlägget på "Design is mine: isn't it lovely?" om snail mail. Åh jag älskar att skicka brev och paket, men ack vad svårt det är att hinna med. Dyrt börjar det ju bli också. Huvaligen. Samtidigt är jag ju väldigt tekniskt intresserad och bidrar ju liksom de flesta till postens avveckling genom att sköta huvudsaken av all min korrespondens via dator och mobil. Men brev borde man verkligen skriva oftare, blev lite inspirerad igen nu... //E

2012-01-28

En magisk ask

Magic carousel box mosaic

Häromdagen så var jag och Max hos hans farmor och tittade på lite saker som tillhört hans gammelfaster. Där fanns den här helt fantastiska asken som jag bara blev helt förtrollad av. Och vet ni vad? Jag fick den! Den är gammal, kanske från Ryssland, i mässing med sliten röd sammet inuti. Den väger jättemycket och har små figurer längst sidorna och fantastiska små blommönster.
Jag tycker den ser lite ut som en karusell. Jag fick även alla småsaker som låg i den. En nagelsax, några små metall-pins, en tio krona och...

Magical Carousel Box

.. en liten liten nyckel.

Magical Carousel Box

Som passar i det lilla lilla nyckelhålet. Asken går inte att låsa, men jag tycker bara den lilla detaljen med nyckeln bidrar till magin.

Magical Carousel Box

Nu behöver jag bara en lägenhet med plats för fina möbler som kan matcha den här fina asken. Tänkte putsa upp den också, så kommer den skina i all sin prakt.

Tycker inte ni också att den är helt fantastisk? //E

2012-01-10

Frakking awsome



Jag och Max har börjat kolla på den fantastiska rymdserien Battlestar Galactica (BSG). Det är andra gången för Max men första gången för mig och jag måste säga: jag är helt hooked!

Serien handlar om spillrorna av mänskligheten som försöker hitta den mytomspunnna planeten "Earth" och rymma ifrån robotorna som dom själva skapat: the Cylons!
Det roliga med serien är att det är många roliga små detaljer som att alla papper är 8 kantiga, att alla säger "frak" istället för "f*ck", att de har en konstig religion kring de grekiska gudarna och att the Cylons tror på en mer kristen gud. Sen så är karaktärerna ovanligt välskrivna och ja.. det är en allmänt spännande, actionfylld och välskriven historia. Love it. //E

2012-01-09

Engångskamera

Jan 2012
Mosaic

Jag tog de här bilderna med en app på telefonen som heter "Disposable" och kommer från Hipstamatic (som jag förövrigt inte har, för den kostar pengar) men den här versionen är gratis.
Den funkar så att man startar en kamera, om man vill kan man bjuda in fler personer att använda den, och så döper man den till något. Sen fotar man tills "filmen" på 24 bilder är slut och då får man se alla bilderna.
Som ovan såg det ut under veckan när vi var hemma hos Max föräldrar i Västerås. Vi träffade Patrik för en fika, tittade på Battlestar Galactica, spelade Sonic Racer och Supersmash Bros och så åt vi middag och ringde telefonsupport hemmas hos makarna Rastas.

Kul grej, tycker jag! //E

2011-12-03

My new baby

my banjo
Här är mitt nyaste instrumentfodral. I det ligger mitt nyaste instrument som jag har fått av Max i födelsedagspresent..

my banjo
.. det är en FEMSTRÄNGAD BANJO! Något som jag önskat mig jajagvetintehur-länge.

my banjo
Nu håller jag på och lär mig spela på den och det är jättekul!! :)

Älskar'n ! //E

2011-11-30

Årets första julmust!

ÅRETS FÖRSTA JULMUST!!!

ÄNTLIGEN! Så himla nöjd. Snart är det "Jazz under cymbalen". Hejpa! //E

2011-11-22

Jane enligt BBC



Som jag nämnde i mitt långa Jane Eyre-inlägg så hade jag ju beställt BBC-filmatiseringen av boken. Jag har sett den nu..



.. och jag måste säga att jag tyckte den var riktigt riktigt bra!



Ruth Wilson som spelade Jane hade verkligen ett perfekt utseende för karaktären. Inte uppenbart vacker fast vacker ändå. Dessutom tycker jag att hon skildrade Janes tankar bara genom blickar och ansiktsuttryck på ett fint sätt.



Sen blev jag glad att söta Narnia-barnet (hon spelar Lucy i de nya Narnia-filmerna) spelade den unga Jane Eyre.

Kan rekommenderas STARKT. Finns på CD-on för en billig slant. Tackar Kajsa Fahlander för tipset! //E

2011-10-14

Datum, vecka, dag, år, tid, plats, minnen

Moleskin calender
Igår hämtade jag ett paket med några grejer jag beställt från AdLibris, bland annat den här moleskine-kalendern! Trodde egentligen att jag beställt den i det lite större formatet. Så jag tvekade först att öppna plasten. Men sen bestämde jag mig för att det här nog kanske är en perfekt storlek.

Moleskine calender
Jag behövde bara bläddra i den ungefär en halv minut för att känna: "Åh jag älskar den här kalendern det är denbästakalendernjagnågonsinhaft!" (Ja, jag känner så för alla mina nya kalendrar. Men ändå).

Moleskine calender
Gillar att man också fick med tre kartor med klistermärken att piffa upp sidorna med!

Så hör av er om ni vill boka in något, de närmsta 1,5 året. :) //E

2011-08-22

Twin Peaks


En så himla bra serie, jag och Max har fortfarande några avsnitt kvar på säsong två. Det är jätteroliga karaktärer, fantastisk dialog och en magisk mix av jättespännande, läskigt och humoristiskt. Det är verkligen en serie som inte är lik någon annan. //E

(detta inlägg har ändrats flera gånger, för bilderna har en tendens att försvinna. Ajaj.)

2011-07-20

Dagar

Jag gör inte mycket mer med mina dagar nuförtiden än att laga mat, slå rekord på fruit ninja, kolla på Seventh Heaven och jobbajobbajobba.
Igår var det fint dock för när jag kom hem, helt slut, från jobbet så satt Linda i soffan och vi bestämde oss för te, mackor och Rasmus på Luffen.
"Jag trodde du ville vara hos nån som var rik och vacker?"
"Men jag tycker du är ganska vacker..."

2011-07-18

Så var det slut.



Att vänta på Harry Potter-relaterade saker har varit en del i mitt liv sedan jag var cirkus 11 år. Först väntade man på böckerna, sen väntade man på böckerna och filmerna. (Även om jag inte väntade så där särdeles ivrigt på filmerna, om jag ska vara ärlig). Men när det nu var dags för de sista filmerna, och när den första delen var så bra, så blev förväntan på den sista delen faktiskt stor. Det är ju ändå ett avslut på något stort och  unikt.
Jag och Linda gick och såg filmen på premiärdagen och det var en hel del pirr i magen, ska jag säga. Vi hade med oss varsin fin näsduk för tårar i ett sånt här läge är oundvikliga.
Jag ska inte avslöja något om filmen men jag vill bara säga att jag var väldigt imponerad och nöjd med hur den blev.
Men det bästa är ju faktiskt att böckerna finns kvar (och jag har ju allihop) och närhelst man önskar så kan man öppna första boken och så ligger hela äventyret framför en igen. DET är tjusningen med riktigt bra böcker. //E

(Internetanslutning genom iphonen är rätt smidigt ändå. Bra-att-ha-grej det där.)

2011-06-14

Sommarprat att se fram emot!


(klicka)

Listan på årets sommarpratare har släppts och här är de som jag garanterat inte kommer att missa:

Mark Levengood
Clara Lidström
Maria Wetterstrand
Ulf Brunnberg
Carl Bildt
Babben Larsson
Lars Ohly
Barbro Lindgren
Håkan Juholt
Cecilia Forss

Sen tänker jag såklart försöka lyssna på alla de andra också! YAY, jag älskar sommarprat. I'm so excited!! //E


(klicka)

2011-06-09

villa villekulla


Idag har jag för första gången besökt superfina Junibacken i Stockholm! Hur grymt är mitt
jobb?? :) //E