Visar inlägg med etikett Fotografier. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fotografier. Visa alla inlägg

2012-06-11

Herr och Fru Forell

Nu tar jag bruden och sticker!Makarna Forell!

Så var det över! H-K fick sin FLL och vice versa och nu är dom gifta, Herr och Fru Forell. Det blev en helt fantastisk dag med en vacker vigsel i Sundborns kyrka, händelserik action-fotografering på världens vackraste äng med massor av färgglada ballonger, middag och galant efterföljande fest på Sundbordsgården med gulddjur, blommor, fantastisk mat, vild dans, körsbärsdrinkar och allt som hör ett bröllop till.
Jag hade den stora äran att vara brudtärna och toastmadame och höll i somliga trådar för att få kalaset att segla fram i stadig takt.
Nu ser jag fram emot att få se filmen och fotografierna och låta helgens händelser landa i sinnet. //E

2012-06-04

I'll keep it with mine

MorgonBröllop

I helgen så har vi då varit hela vägen ner till Skåne på bröllop för fantastiska paret Tanne och Amanda. Jag träffade dom (och dom träffade varandra) för första gången på mitt konfaläger 2004, och nu är dom GIFTA. Fantastiskt!
På morgonen vaknade vi av åskan skakade hela huset, regnet öste ner och det haglade också ett tag. Det såg hopplöst ut för fint väder. MEN en halvtimme innan vigseln sprack det upp och så blev det solsken. Inte för att sol är det viktigaste på ett bröllop, men hade det inte varit fint väder hade vi inte kunnat skåla i champagne i det fina naturreservatet som ni ser på bilde på det lyckliga paret ovan.
En helt underbar dag och kväll blev det som slutade med svettig dans till massor med bra musik till småtimmarna. Nu är bröllopssäsongen igång, nästa vecka.... då smäller det i Sundborn! //E

2012-05-30

Naturen

Berch

Ibland är det skönt med tid och ledighet och ensamhet. Men idag kände jag bara att jag inte alls hade lust att vara ensam och jag kände mig fullkomligt okreativ och opeppad. Så jag gjorde det enda rätta. Jag tog en långpromenad genom det vackra sommarlandskapet och tittade på träd, diken, kossor, ängar, hagar och alla dom här björkarna. Det var fint och jag hittade ett ställe i skogen där jag tror det kommer växa hundratusentals blåbär så småningom (som jag ska plocka!!). Jag hittade också en spännande stig som jag är sugen på att utforska, men det får bli imorgon. //E

2012-05-27

Sommarlov

SolBug-face
Såhär fint och soligt var det dom sista dagarna i Bollnäs. Det var inte lätt att koncentrera sig på att packa och flytta då kan jag lova. Den stora, fantastiska tvilling-festen var på onsdagen och dagen efter gjorde jag massa viktiga saker men var lite trött och sliten, så jag hade stora solglasögon och drack pepsi för att överleva.

FlyttaHej då, Bollnäs!
Men sen så packade vi ihop oss och städade (i ett himla tempo) och tuffade iväg i vår lilla kulturtant till bil. Allt gick så fort! Man hann nog inte riktigt fatta att det här året faktiskt är SLUT och att nästa år blir HELT annorlunda, även om vi faktiskt kommer tillbaka till The Ballz.

Hello Kitty SodaSkrivbord
Nu har vi alltså flyttat in i gäststugan på gården hemma hos svärföräldrarna utanför Västerås. Igår var vi på Klubb Hemligheten där Marc and the Matron spelade (bäzzzt) och man kunde dricka Hello Kitty-läsk. Idag har vi varit i kyrkan på pingstmässa, firat Max kusin Magdalenas konfirmation och hälsat på hos min svärmormor. OCH så hämtade vi in ett fantastiskt mintgrönt skrivbord från garaget som får agera arbetsplats åt mig i sommar. Underbart!

Imorgon ska jag på jobbintervju, så håll tummarna för att jag blir anställd på studs! //E

2012-05-19

Långhelg

Redan i onsdags så drog jag igång helgen genom att åka med singer/songwriter-klassen och några övriga till Stockholm. Såhär har dagarna spenderats, ungefär.

FreddiDragon Gate och Max
Den där välmatchade bruden är Freddi. Hon, jag och några till lekte 20 frågor HELA vägen till Stockholm och det var väldigt kul. På den andra bilden ser ni en flygande Max på det STORA torget inne på den massiva bygget Dragons Gate.

KGB i StockholmBror Olle
Singer/Songwriter-klassen spelade konsert på kvällen på krogen KGB. Det var kul! Det var extra kul också att min storebror kunde svänga förbi.

BlommorHänga
På torsdagen gick jag runt på stan och handlade kläder som jag verkligen behövde och nya solglasögon som jag inte alls behövde men ville ha ändå. Sen mötte jag upp ovan nämnde storebror Olle och vi satt och solade oss på en klippa, promenerade runt stan, kom på planer för hur vi ska tjäna pengar i framtiden och åt falafel.

Arvid och Linda i HumlegårdenJulia i HumlegårdenHej jag själv
Jag bodde givetvis hos mina favorit-brudar Linda och Julia och på fredagen, efter lite bridesmaids-duties med blivande bruden HKLS så gick vi en sväng på stan och sen köpte vi milkshake och pommes och hängde en stund i solen i Humlegården. Arvid kom förbi en sväng också. 

Chini i BaldursalenObligatorisk fotboll
Sen så tog jag sista-minuten-tåg tillbaka till Bollnäs för att hinna lyssna på fin konsert i Baldur med nyskriven musik av en mustasch-prydd fransman. Samme fransman spelade sedan fotboll i kalsongerna och det hela blev en fantastisk fin vårkväll där alla satt och drack öl på filtar och Axel åkte till akuten.

Men det bästa är ju att helgen inte ens är slut än!!!! //E

2012-05-14

Tick tack

Jag är frisk nu, hurra hurra, och inser att det är TVÅ veckor kvar bara. Varav den här veckan endast är 3 dagar lång.. så ja. Hjälp. Tick tack tick tack slutet närmar sig. Men det är ganska skönt att veta att vi kommer tillbaka nästa år. :)
MEN nu försöker jag fixa sommarjobbet, praktik till hösten och lägenhet till hösten. Fixafixfix. Man får påminna sig om att det ordnar sig. För det gör det ju alltid! //E


(klicka)

2012-05-06

Leksaksmuseum

I påskas så åkte jag med familjen Linder och tittade på ett leksaksmuseum och jag kom på nu att jag inte visat en endaste liten bild från tillfället.

LeksaksmuseumLeksaksmuseumLeksaksmuseumLeksaksmuseum
Det är lite galet hur mycket hantverk och jobb det låg bakom leksakerna förr i tiden. Man förstår då också vilket otroligt glapp det var mellan barnen som hade skitfina, dyra leksaker och barnen som hade typ kott-kor.

LeksaksmuseumLeksaksmuseumLeksaksmuseumLeksaksmuseumLeksaksmuseum

Det fanns många vackra (och mindre vackra) dockor med porslinsansikten och flera helt fantastiskt inredda dockhus.

LeksaksmuseumLeksaksmuseum

Supercoola rymdleksaker!

Leksaksmuseum
Sedelärande berättelser om hur barn INTE skulle vara.
LeksaksmuseumLeksaksmuseumLeksaksmuseumLeksaksmuseum
Sen var det en hel utställning tillägnad serier och seriens historia.

LeksaksmuseumLeksaksmuseum

Så var det med det! Adjö! //E

2012-04-30

Att lura en blivande brud!

DSC_0005

I lördags var det dags! Det stora hemlighetsmakeriet som pågått i flera veckor fick sitt slut när vi drog igång möhippan för Hanna-Karolina.
Möhippan började med en minutiöst planerad skattjakt med 8 hemliga brev, 3 nycklar, kommunistiskt tal, bamseplåster, Selma Lagerlöf, Live-blogg och massa annat spännande. H-K blev SÅ lurad för hennes blivande brudgums svensexa var nämligen samma dag, så hon var så koncentrerad på det och på att han skulle bli lurad, sen så plötsligt, innan hon visste ordet av, så var hon själv indragen i en hippa utan dess like.

DSC_0008DSC_0009DSC_0010

Sista steget i skattjakten var att hon hittade fram till vår inomhuspicknick där vi dukat fram massa gott på golvet och dekorerad med vimplar och massamassa ballonger.

DSC_0023DSC_0022

Så här fin och förvånad var festföremålet.

MålaMåla

Sen så fick hon, tillsammans med oss, skapa en tavla som skulle symbolisera hennes övergång från HKLS till Fru Forell. Mycket vackert blev det.

Sen fortsatte dagen. Vi åkte hem till Hannas underbara lägenhet och drack kaffe och sen kom Kajsa, en make-up-artist, som gjorde H-K extra vacker till kvällen, som vi spenderade på Rådis. Det är ett café bevarat från 50-talet där vi hade middag, vin, lekar och musik. Underbart kul var det!

DSC_0024DSC_0035

Jag var inte den som tog flest kort, så det här var slutet på mina bilder. Men massor med film och bilder kommer finnas för Hanna att titta på och minnas denna dag!

I slutet på natten, på krogen i Söderhamn, sa Hanna till mig med gråten i halsen:
  "Det här är den BÄSTA möhippan jag NÅGONSIN har fått"
Det är bra, för det är den enda du får, gumman. ;)

Nu längtar vi till BRÖLLOPET! //E