2009-09-03

Drömmen

Ett yrke som varit min dröm ända sedan barnsben är; författare! Fatta liksom, sitta vid ett slitet skrivbord vid ett fönster och skriva spännande historier och vackra ord hela dagarna.
Läste i "Lantliv" om Åke Edwardsson att han skriver mellan 8-13 varje dag, sedan har han jobbat klart den dagen. Då kan man göra vad man vill. Det livet skulle passa mig.

Jag vet inte hur många påbörjade romaner och dylikt som jag har i mina gömmor, men jag är alldeles för ombytlig och rastlös för att skriva klart något. Och även om man skrev klart ett manus så skulle det ju vara kasst så man skulle ändå inte få det publicerat.

Men ändå, det är min dröm! En vacker dag vill jag hålla i en rykande färsk utgåva av något jag skrivit själv. Höra det där underbara knaket när man öppnar en bokpärm för första gången. Känna den där ny-bok-doften och möta mina egna ord på varje sida.
Och tänk bara att kunna skriva:
Elin Häggberg
Författare

på sitt visitkort. En vacker dag vänner, en vacker dag! DÅ ska jag bli författare!//E

2 kommentarer:

Hanna-Karolina sa...

Fint att få reda på saker om sina bästa vänner som man aldrig reflekterat över. Klart du ska bli författare min vän! Jag ska sitta i mitt bibliotek och läsa dina böcker och dricka te. Detlovar jag!

Anonym sa...

härligt!! fantastiskt. go for it!
puss Linda