2009-11-25

Epcot

Idag har vi besökt Epcot (Environment prototype centre of tomorrow, eller nått sånt), som är en nöjespark med lite futuristiskt tema sådär (futuristiskt för 25 år sedan, alltså) som handlar mycket om lärande om jorden, naturen, rymden och sånt. Väldigt intressant! Det finns även en massa små "paviljonger" från olika länder, där de byggt upp en liten "by" med hus och grejer så det ser ut som i det landet. Det finns till exempel England, Canada, Norge, Marocko, Kina m.m. Också väldigt fint!

Vi åkte bland annat "The Land", en liten båttur där man fick se hur de experimenterar för att kunna odla effektivt och miljövänligt och lite om odling och sånt i allmänhet. Vi gick även en "behind the seeds"-tour där man fick gå in i växthuset och fick se lite och lära sig mer om deras coola odlings metoder. Har dock lite svårt att bestämma mig om det känns rätt eller fel. Om man ska omfamna eller förkasta. Svårt...

Kvällen avslutades med buffé på "The Garden Grove" (Som varje kväll). En restaurang med ett träd i mitten där disneykaraktärerna kommer och hälsar på barnen vid bordet. Idag fick jag mig minsann en kram av Pluto, inte illa. Men illa mådde jag efter den buffén, idag var det mediterreanian buffé. Nu på kvällen passade jag F en liten stund så E och T kunde få sig en drink och lite grown up time i hotell baren. Nu blire godnatt! Hej ! //E

2 kommentarer:

malin sa...

Åh, nu började jag tänkta på Björns pappa, haha! Han säger alltid "Nu blir det gonatt" :D Låter som att disney world är gigantiskt verkligen.

Anonym sa...

sounds pretty cool. wicked :) zz Linda