2011-02-18

Optikerlängtan


(klicka)

Jag tror nog inte att det undgått någon att jag har lite av en fäbless för glasögon i alla dess former. Jag samlar till exempel på glasögon och solglasögon och använder helt skamlöst glasögon utan styrka ibland bara för att det är snyggt. Det konstiga är dock att jag i 10-11 års åldern gick till optikern och då fick veta att jag borde använda läsglasögon när jag läste, såg på TV och satt vid datorn. Jag använde dem ett tag men sen tyckte jag dem var så fula (min pappa hade köpt dem på OK) och så slutade jag bara.
Jag ser otroligt bra på långt håll och har vant mig vid att bli lite trött i ögonen framför datorn eller boken. Men nu på senaste tycker jag att jag blivit extra trött av att läsa, speciellt om det är liten stil.
Därför tänker jag, efter jag fått lön, besöka en optiker och kolla om jag fortfarande behöver läsglasögon och vilken styrka isånnafall. Ska bli spännande att se. Om det visar sig att jag behöver glasögon så är det ju bra om jag använder glasögon, och visar det sig att jag INTE behöver glasögon så beror ju tröttheten på något annat.

Jag återkommer med det spännande resultatet i den här frågan. Adjö! //E

2 kommentarer:

Fredrik P och F sa...

Så spännande att spännigheten (alt. spänningen) nästan saknar gränser!

Ella sa...

exciting! jag har köpt mina senaste glasögon (3 par, tjoho) på SmartEyes, där är billigt! Vet inte hur rik du är, men jag är inte så rik så det passade mig himla bra. Tips tips!