2011-02-23

Dagens utflykt i bilder

uflykt
Dagen började med att jag tog tunnelbanan mot slussen. Har lånat "Bilbo" på bibblan som tunnelbane-läsning för boken var bra storlek. Finemangs.
uflykt
Tog på mig röda docs idag, utan raggsockor, kaaaallt. Man liksom klär sig lite dåligt och hoppas att det ska vara o-kallt nog. Men så är det inte det... ajaj.
uflykt
Vi såg det här caféet och bestämde att vi absolut borde fika där någon gång för det fina namnets skull.
uflykt
Vi besökte Vitabergsparken och där i utkanten låg det här fina huset där man ville bo.
uflykt
Här sandas det EJ, om någon skulle undra.
uflykt
Ett av målen med utflykten. Det vi/jag tror/trodde är/var Hasse&Tages skrivarstuga!!!!
uflykt
Vi var glada och töntiga fans...
uflykt
.. och spanade om vi skulle se Hasse kika fram bakom gardinen.
uflykt
I närheten fanns lite spejsig konst.
uflykt
Och ett roligt hus med platt baksida!!
uflykt
På vägen hem såg vi att draken Smaug (från Bilbo) visst flyttat in på söder.. höhö.
uflykt
Utanför den där kitch-affären vid Café String suktades det efter våren i form av fejk blommor. Mmmm.
uflykt
Inne på String (som hyllan, inte trosan) kan man inmundiga en väl tilltagen dammsugare.
uflykt
Och varm choklad, eller café mocca i mitt fall.
uflykt
Fredrik var nöjd och glad över varm choklad.
uflykt
Café String är ändå fint. Även om det denna dag dock bara var två mac book pro's på plats.
uflykt
Ett annat mål på utflykten var middag på Macho (som har billig snabb-taco mat!!) Vid Sergelstorg!
uflykt
Vi valde att dricka lingondricka. Stället kan VERKLIGEN rekommenderas. Bra, billigt, snabbt, trevligt.

Förövrigt så lyckades vi stöta på BÅDE Wallis OCH Jonatan Hallenberg inne på Designtorget (och de kom inte dit tillsammans). Så vi stod där och bara gapade över sammanträffandet. Stötte förövrigt på Wallis i förrgår också på tunnelbanan. Stockholm är en liten storstad.
Efter utflykten åkte jag på utbildning på jobbet och det var kul för det var intressant, jag träffade på Lindas kusin Johan som jag inte visste jobbade där, och så är alla som jobbar där så himla trevliga.
EN TREVLIG DAG (och ett rätt roligt blogginlägg), skulle man kunna säga! //E

5 kommentarer:

Fredrik P och F sa...

En fröjdens dag!

Korrektion, dock: det där är stugan som DU tror är AB Svenska Ords. Själv vet jag att stugan ser annorlunda ut. (http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Skrivstugan_i_Vita_berget_Svenska_ord.JPG)

Alltså måste vi gå dit igen. Men - det måste även framhävas att I TOLD YOU SO.

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Men hur vet du att det inte är sådär den stugan vi hittade ser ut FRAMIFRÅN?? :) Men jaja, vi kan gå dit igen. :)

Linnea sa...

Är det vagabondskor du har?

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Linnea; Nää, det är Dr Martens. :)

marielle sa...

åh vilken fin & mysig dag ni verkar ha haft, vad avundsjuk jag blir! :)