2011-02-15

Ett fantastiskt fynd

1949 Vintage Language Course1949 Vintage Language Course1949 Vintage Language Course1949 Vintage Language Course1949 Vintage Language Course1949 Vintage Language Course1949 Vintage Language Course

Min helg i Tranås var fantastisk! Så skönt att bara få vara med Max och ta det lugnt. Vi gick en liten loppisrunda på lördagen och på ett mycket trevligt litet ställe hittade jag den här! En "Amerikansk språkkurs för bankmän" från 1949 på stenkakor. HELT fantastiskt. Jag blev alldeles till mig över finheten i det hela (vilken ingen riktigt till fullo förstår varför, men jag kan inte riktigt förklara det..) och frågade nonchalant tanten vad den kostade (hade typ inga pengar). Hon sa: "Äsch, vad är det där? 10 kr!". Jag var helt lycklig. Svävade på moln resten av dagen.
Tanken är att jag ska sätta upp den på väggen i ett framtida liv. Tycker bara den är så fabulöst underbart fin. Så enkelt är det. Kanske finns det någon där ute som tillfullo förstår mig? :) //E

6 kommentarer:

Hanna-Karolina sa...

MEN SHITTT! Mitt loppishjärta värker!

Henric sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofie sa...

Absolut! Vad charmigt! :D

Fredrik P och F sa...

Awesome-najs =)

Nenne sa...

Jag förstår dig till fullo! Jag skulle också ha köpt den.

Sophia Molen sa...

Coool!!