2011-08-31

Mitt första jobb som radioproducent


När jag vaknade imorse visste jag inte att jag idag skulle "jobba" med mitt drömyrke. Jag visste inte att jag plötsligt skulle försöka ha koll på allt kring en live-sänd konsert i radio!! Men så var det.
Imorse fick vi nämligen reda på att vi skulle ha ett introduktionsprojekt tillsammans med ljudteknik, singer/songwriter och sounddesign. Vi skulle ha en singer/song-konsert inför publik som även skulle sändas ut i radio. Live. Så.. vi har jobbat hårt hela dagen. Helt enkelt. Men det har varit SJUKT kul, verkligen! Jag försökte hitta en clip-board att ha mitt schema på, så jag skulle se ut som en riktig producent men jag hittade inget, det får bli till nästa gång. :)

Sändningen blev en succé, måste jag säga. Alla var jätteduktiga och skötte sina uppgifter med bravur och jag kände mig relativt lugn genom hela kalaset.

Nu måste ni gå in på facebook och gilla "Radio Vågen - Bollnäs", så ni får reda på nästa gång vi sänder! :) (Knappen finns här på sidan av bloggen)! klickklickckkclick

Nu är jag trött och tar en välförtjänt myskväll. //E

Inga kommentarer: