2011-03-22

En ny favorit

broarna 001The Bridges of Madison Countybroarna 002

För ett tag sedan när jag var hemma i Linköping så skulle filmen "Broarna i Madison County" gå på TV. Mamma sa att det var en bra film baserad på en bra bok, men vi valde i slutändan något annat. Senare så var jag på Röda Korset här i Stockholm och letade 5kr-pockets att läsa på tunnelbanan. Fick då syn på den här och tänkte; "Ja men den kan man ju läsa". Jag hade inte speciellt höga förhoppningar men OJ vad jag blev positivt överraskad! (Kolla bara på dedikationen!)
"Broarna i Madison County" är en jättefint skriven bok om omöjlig och himlastormande kärlek. Den handlar om fotografen Robert Kincaid som kommer till Madison County för att fotografera de övertäckta broarna. Där träffar han bondhustrun Francesca. Efter det blir inget i deras liv någonsin detsamma.
Jag kan verkligen rekommendera den här boken! Läs den. //E

3 kommentarer:

Hanna-Karolina sa...

Bibliotekskort är något jag behöver. Riktar in mig på Fredag. Puss

maohlin sa...

Åh, den måste jag läsa! Vet att My älskar också.

Sofie sa...

Diggar din nya bloggdesign skarpt!