2010-03-03

MoMA!

New york dag3o4 012
Igår åkte vi till MoMA och spanade in modern konst och en Tim Burton utställning!
New york dag3o4 013 New york dag3o4 014
Det roliga med modern konst är ju att den är precis sådär “modern” som man alltid skämtar om. Men jag gillar modern konst, även om jag kanske inte går inte så djupt i mina analyser.
New york dag3o4 016 New york dag3o4 017
Det här var ett verk jag verkligen gillade! Konstnären tar ut ett klipp per sekund av en hel film och sen kan man ha den på väggen som ett konstverk. Helfint!
New york dag3o4 022 New york dag3o4 023
Soppburkar a la Warhole! Rätt najs!
New york dag3o4 024
Det är nästan lika kul att kolla på allt folk som kollar på konst som det är att kolla på konsten i sig. Det är roligt att se alla människor, djupa och mindre djupa, som går runt mellan Duchamps cykelhjul, stopmotionfilmer och bisarra skulpturer, och försöker förstå.
New york dag3o4 025
Det var no photo på Tim Burton, så tyvärr får ni inte se något därifrån. Men utställningen var en massa skisser, teckningar och målningar han gjort. En del skulpturer, dockor och kostymer från hans filmer och en del av hans tidigare kortfilmer. Vi såg hans Hans & Gretel och den var sannerligen bisarr! Men ni får helt enkelt åka dit och se den själva! //E

1 kommentar:

malin sa...

Åh, jag vill också!