2010-03-23

The green mountain state

xmas Vermont 043 xmas Vermont 044
foton av mig
Okej, Fredrik hade lite funderingar angående Vermont, så jag tänkte förtydliga det lite grann. Min host family har ett andra hus i Vermont (man skulle väl kunna kalla det “skidstuga” eller “sommarstuga” om man vill) och den ligger på ett höjd med helt fantastisk utsikt. Huset ligger i närheten av skidbergen Stratton, Bromley och Magic mountain (om någon vill googla). Det är ett otroligt mysigt hus med kök, vardags/matrum (med TV), två stora sovrum och två badrum. Jag sover i det ena sovrummet och de i det andra. Jag har en enorm dubbelsäng med elektrisk sängvärmare som är rätt så väldigt najs det är kallt.

Min host family åker dit ungefär varannan helg, fast nu under vintern har de hyrt ut en hel del så vi har inte varit där jätteofta. E växte upp med ett andra hus just här och känner massa folk och har släkt som kommer upp hit. Familjen har mycket mer socialt liv däruppe än här i New Jersey. E älskar att åka skidor och har säsongskort i backen. Vermont är fint. //E

2 kommentarer:

Fredrik P och F sa...

Nu förstår jag =) tack för att du bringade ljus till mitt mörker!

malin sa...

& nu vet vi andra också :) Låter kanon tycker jag!