2010-02-10

The Snowcopalyps is here!

snowmageddon 005 snowmageddon 006
Munchkins, Mamma! :) Idag kom E med special snowday breakfast från DunkinDonuts. Bagels och munchkins. Mums!
snowmageddon 008
Vi var nys ute och byggde snögubbar och lekte i snön. Jag introducerade F för den fantastiska leken “Rävring”. Minns ni den? Den lilla snögubben med hatt och armar är den jag har gjort. En gammal klassisk modell som jag jämt byggde när jag var liten.
snowmageddon 010 snowmageddon 011 snowmageddon 012
Snökaoset är ett faktum, skolorna har stängt. Världen står still (nästan) och det är bara att mysa och njuta! Happy snowday! //E

4 kommentarer:

Balloonfighter sa...

Munchkins ser helt livsfarliga ut!

Nenne sa...

Munchkins...mmmmm...nu blev jag lite avis. Visst är de söta. De med vitt innehåll tyckte jag bäst om.
Oj, vad det har vräkt ned. Här snöar det också fortfarande. Värsta vintern sedan 1946, men vi njuter! Krams

malin sa...

Det där med snowmageddon låter verkligen inte helt fel hörrudu! De där Munchkinsen ser verkligen spännande ut, lite som en grej som Jonte köpte åt mig & Issa när han var i USA. Det är som någon sorts kaka som man rostar, i USA äter man det till frukost. Det smakde... SOCKER! Men du, rävring!? Jag vet att jag lekte det när jag var liten, men kan inte komma på hur det gick till. Påminn mig!

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Malin: Ah, jag tror jag vet vad du tänker på. Typ någon form av breakfast tarts?
Munchkins är från början "hålen från donutsen", alltså den överblivna degbiten som blivit friterad. Munchkins smakar precis som donuts. Fast numer gör de dem separat som en egen grej.
Rävring, denna fantastiska lek, man stampar upp en stor ring i snön, sen stampar man ett kors igenom ringen. Sen jagar man och i mitten är fristad. ;)