2010-02-13

Den värsta natten

Igår kväll när jag åkte hem från bion (The lightening thief, rekommenderas inte) så skulle jag först sätta in min check i drive-up-bankomaten. Då började jag tänka på att det kanske var värsta stället att bli rånad på. Vilket såklart gjorde mig orolig. Jag såg ingen alls när jag körde upp bakom huset så jag tänkte att det var ju lugnt. Men när jag tryckte ner rutan så kände jag starkt doften av cigarettrök, så då blev jag jätterädd. Jag utförde mitt ärende skitsnabbt och körde iväg och kände att jag antagligen precis kom undan rånmord. Puh.
Sen när jag kom hem och tillslut la mig för att sova vid 1-2 så hörde jag prasslande ljud och ljud som av klor som krafsade på heltäckningsmattan. EN MUS, tänkte min hjärna. Jag vet att det inte är något att vara rädd för. Men jag var rädd, och på helspänn, för i mitt huvud kommer musen klättra upp på min säng och nosa på mitt ansikte. Äckeldjur man inte vill ha inne! Så jag blev klarvaken. 3.45 slog jag på Allan Edwall läser Nalle Puh och lyssnade på det i ca en och en halv timme. Tillsist efter det somnade jag, alltså vid 5-5.30. JAG ÄR TRÖTT. JAG ÄR SLITEN. BLÄ. JAG VILL HA SVENSKT BRYGGKAFFE MED MJÖLK! NU! //E

1 kommentar:

Fredrik sa...

Åh, stackars lilla Elin! Det är så synd om dig att jag måste göra mig omaket att skriva en kommentar omedelbums. Bra att du inte blev rånmördad - ta det försiktigt och ta hand om dig! Usch-usch-usch!