2010-08-15

Read, pray, love, blog

 
400000000000000052789_s4Jag gav faktiskt upp “The Gravedigger’s daughter” av Joyce Carol Oates. För en tredjedel in i boken så hade det fortfarande inte kommit fram någon anledning som gjorde att man ville läsa vidare. Och när man ständigt måste tvinga sig att läsa i en bok så är det inte värt det tillsist. Så jag lämnade tillbaka den. Tråkigt, men sant.

 

 

pärlor 018
Jag köpte “Wuthering Heights” av Emily Brontë på Barnes&Noble innan min Miami-semester och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Det bästa sättet att beskriva den på är väl som en mörk, ångestfylld och något svartare Jane Austen-ish bok. Den kan jag verkligen rekommendera!
pärlor 019
När jag läst färdigt Wuthering Heights ska jag hugga rakt in på “Eat pray love” av Elizabeth Gilbert. Den sägs ska vara väldigt inspirerande och upplyftande, och det kan jag behöva känner jag. Dessutom har ju boken filmatiserats, med Julia Roberts i huvudrollen och min grundläggande princip är alltid att läsa boken först.
Tack för idag från HENNINGS BOKKLUBB! //E

1 kommentar:

Alice Tollbring sa...

åh, berätta gärna hur eat pray love var sen! vill se filmen men orkar inte läsa boken innan. lat, jag vet. haha.