2010-06-13

Lördagsmys á la Elin

inget 012 
En sak som man som bloggar bör göra är ju att dela med sig av sina egna recept! Och som den matguru jag är så tänker jag såklart inte vara sämre. Idag tänker jag lära er att göra:
Kokt Soja Korv i Amerikansk potatisbröd med tomat ketchup, kryddade potatischips och färsk mozzarella

Jag vet att det låter väldigt avancerat men jag lovar att ni kommer klara av det efter några försök sådär. Perfekt för fredagsmys, första dejten eller söndagsmiddag med släkten!

Ingredienser:
- Sojakorv
- Korvbröd
- Ketchup
- Potatischips, helst Sourcream and Onion.
- Färsk mozzarella

Börja med att lägga sojakorvarna i en liten kastrull och fyll kastrullen med vatten. Ställ korvarna på spisen och slå på på full värme. Medan korven kokar upp kan du öppna chipspåsen och varsamt hälla ut lagom mängd på en passade tallrik (gärna fint porslin men ta vad du har).
Sedan kan du skära upp mozzarellan. Börja med att skära några bitar och skär sedan ner i mindre “munsbitar”. Lägg upp fint, men låt det gärna se lite spontant ut, det ger en fräschare känsla.
När korv-vattnet precis börjar koka så är de klara. Då kan du slå av spisen och försiktigt plocka upp korvarna med en gaffel. Lägg korvarna i bröden (som vanligtvis redan är skurna) och dra sedan en generös linje med ketchup över båda korvarna. Lägg upp korvarna på faten och KLART!
När rätten avnjuts så ska du lägga mozzarellabitarna PÅ chipsen!
Lycka till! //E

4 kommentarer:

Unknown sa...

Oj. det måste jag testa nån gång. Highly advanced cooking som vi säger!

Hanna-Karolina sa...

Jag får panik här, försöker och försöker. Vad är det för kryddning på chipsen? Jag tror att det är där skon klämmer.

malin sa...

hahaha, love you!

Linda sa...

det känns lite för komplicerat för mig kompis. men ska försöka det när jag känner mig huslig!

hurra för mer recept i hejhenning!